משרד הביטחון פרסם הבוקר (רביעי) את תיעוד נחיתת מטוס המטען, שהביא לישראל משלוח ראשון של חימושים מתקדמים מארה"ב. המטוס, שעליו תחמושת מתקדמת, נחת הלילה בבסיס ׳נבטים׳. התחמושת נועדה לאפשר מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים. החימוש בה כמובן על רקע מלחמת חרבות ברזל שפרצה בשבת האחרונה.
הציוד נרכש והובא לישראל במבצע משותף של מנהל הרכש (מנה"ר), משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב ויחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, אשר גייסה את מטוס המטען. החימושים הגיעו בטיסה ישירה מארה"ב.
מטוס המטען, שהביא לישראל משלוח ראשון של חימושים מתקדמים | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
ממשרד הביטחון נמסר: "אנו מודים על הגיבוי והסיוע האמריקאי לצה"ל בפרט, ולמדינת ישראל בכלל, בתקופה מאתגרת זו. אויבנו המשותפים יודעים כי שיתוף הפעולה בין הצבאות חזק מאי פעם, והוא חלק מרכזי בהבטחת הביטחון והיציבות האזורית".
