ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס היום (ראשון), צוות שרים מיוחד לבחינת דרך הטיפול במסתננים האריתראים, בעקבות אירועי האלימות והפרות הסדר שהתרחשו אתמול בדרום תל אביב. רה"מ דרש לנקוט בצעדים חזקים נגד המתפרעים, כולל גירוש מיידי של מי שנטלו חלק בהתפרעויות.

רה"מ גינה את מחאתם של המסתננים אמש נגד פסטיבל של שגרירות אריתריאה, שגלשה למחוזות אלימות וכללה יידוי אבנים, שקיות זבל וקרשים שהושלכו לעבר שוטרים: "מה שקרה אתמול היה חציית קו אדום. זו התפרעות, זו שפיכות דמים, אלו פרעות שאנחנו לא יכולים לקבל".

נתניהו איחל החלמה לשוטרים שנפצעו אמש, והוסיף, "אנחנו מבקשים צעדים חזקים נגד המתפרעים, כולל גירוש מידי של אלה שנטלו חלק בזה. אני מבקש גם שהפורום הזה יכין תכנית שלמה ומעודכנת להוצאתם של כל שאר המסתננים הבלתי חוקיים ממדינת ישראל, וזו התכלית של ההתכנסות הזאת היום".
כאמור, מאות מסתננים אריתראים התפרעו אתמול (שבת) בבוקר ובצוהריים נגד פסטיבל ששגרירות אריתריאה תכננה לקיים ברחוב יד חרוצים בתל אביב. כעבור שעות ארוכות, השיגה המשטרה שליטה על ההפגנות.
