"שוק פגום שדורש תיקוני עומק": שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא שמח לבשר לציבור הישראלי: "הגשנו לפני זמן קצר את החוק לפירוק היבואנים והספקים הגדולים בשוק המזון והתמרוקים כהצעת חוק ממשלתית. במשך עשרות שנים שוק המזון והצריכה בישראל נשלט בידי קבוצת מונופולים וקונגלומרטים שמונעת תחרות וגובה מחירים מהיקרים בעולם".
לדבריו, השוק הישראלי סובל מבעיות עומק של ריכוזיות בלתי נסבלת וחוסר תחרות שגורמים לכך שאזרחי ישראל משלמים הרבה יותר כסף מאשר אזרחים באירופה או באמריקה או במדינות העולם. הוא טען כי "במשך עשרות שנים חגגו קבוצה קטנה של מונופולים על הגב של אזרחי ישראל ומנעו תחרות בכל דרך אפשרית. המטרה שלהם הייתה להתעשר על חשבון הציבור הישראלי – שנאנק תחת הנטל הכלכלי".
"המצב הזה הוא בלתי נסבל! שוק בלי תחרות הוא שוק פגום שדורש תיקוני עומק", כתב, "היום הוצאנו לדרך מהלך דרמטי והיסטורי, חוק שיתקן את השוק, יכניס תחרות וימנע מהמונופולים וקונגלומרטים להמשיך לשלוט באזרחי ישראל ולגבות מהם מחירים מופרזים. אזרחי ישראל לא פראיירים והם לא הפרה החולבת של קבוצה מונופוליסטית שהתרגלה שהיא יכולה לעשוק את הציבור ללא הפרעה".

השר אמר כי המחויבות שלו היא למנוע עושק של הציבור, לתקן את הכשלים העמוקים ולאפשר תחרות ועוד תחרות: "רק כך נוזיל את המחירים ונמנע עושק של אזרחי ישראל. שמעתי שהמונופולים מתארגנים יחד ומתאמים ביניהם קמפיין בעלות של מיליוני שקלים נגדי. יש לי חדשות למונופולים: אני לא חושש מכם, אני לא חייב לכם שום דבר. נגמרו הימים שאתם עושקים את אזרחי ישראל. המחויבות שלי היא אך ורק לאזרחי ישראל שנאנקים תחת הנטל של יוקר המחייה".
עוד ציין כי במקביל, "אנחנו מובילים עוד שורה של מהלכים, כולל מהלך שיחייב את המונופולים לפרסם לציבור את הדוחות הכספיים שלהם, כדי לחשוף מי עושק את הציבור וגובה מחירים מופרזים שלא בצדק. בזמן שמחירי התשומות בעולם יורדים, ומחירי השינוע הימי יורדים – אין סיבה שרק בישראל יעלו מחירים בצורה כזאת!".
לבסוף הוא ביקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו "על הגיבוי המלא וההירתמות לטובת המהלכים החשובים שאנחנו מובילים יחד. ראש הממשלה ושר האוצר הם שותפים מלאים ואני מודה להם. בנוסף אני מבקש להודות לצוות המקצועי של משרד הכלכלה שעשה עבודה מקצועית ונרתם לטובת המהלכים שיתקנו את השוק ויקלו את החיים של אזרחי ישראל".
