נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין השתתף הבוקר בכנס שנערך במכון הישראלי לדמוקרטיה והעביר מסר לממשלת הימין המתגבשת ולרפורמות אותן היא מתכוונת לבצע עם כינונה.
"אני קורא לחברי בקואליציה, נבחרתם למשול. אנו צריכים רפורמה, אנו לא יכולים להרשות לעצמנו נקמה אלא תיקון. שינויים במבנה החוקתי יש לעשות בתבונה תוך שיח ציבורי ולא בחופזה כדי לרצות גורמים פוליטיים שלא מייצגים את הרוב העם. אסור ששינויים כאלו ישמשו כלי קצה לגורמים פוליטיים", אמר הנשיא לשעבר.

ריבלין טען בדבריו כי ישנו ניסיון להלך אימים על בית המשפט ולערער את יציבותו: "היום אנחנו עדים לתנועת נגד של המטוטלת ההיסטורית. שלטון הרוב הוא השלטון הבלעדי. יש תהום בין הניסיון האחראי לתחום את הביקורת השלטונית לבין להלך אימים על בית המשפט, לערער על סמכותו. צבר היוזמות עוסקות בהתגברות במקום באיזון".
"משילות, קרי יכולות הממשל לקדם סדר יום ומדיניות לפי תפיסתו – איננה מוחלטת באף משטר דמוקרטי. המתח המתמיד שבין הפיקוח והאיזון לבין האפקטיביות של הרשות המבצעת הם מסימני ההיכר של כל הדמוקרטיות", הוסיף.

לשופטי העליון אמר ריבלין: "אני מבקש להזכיר דברים שכתב שמגר – אם עלו לדיון שינוי סמכויות של בית המשפט, מי שיגן עליו זה לא בית המשפט – אם הכנסת תשנה, בית המשפט יקבל – מי שיגן על בית המשפט זוהי דעת הקהל. היא אחת מחומות המגן המאבטחות את יכולתו של בית המשפט לפעול".
הנשיא לשעבר סיכם את דבריו: "מכובדי השופטים, אני מאמין שדעת הקהל לצידכם. אזרחי ישראל, למרות הביקורת, גאים במערכת המשפט. הסתובבנו בעולם והאזרחים גאים במערכת שלהם, הם רוצים תיקון, הם לא רוצים או מוכנים להרס. הם תומכים בכם ועומדים לצידכם, תוך שהם יודעים שבענייני שפיטה אין מרות בעניין זה".
