accessibility-icon
share-icon
 צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ויסוצקי על הכוונת: הממונה על התחרות בדרך להכריז על החברה כמונופול

אבירם בן מרדכי

אבירם בן מרדכי

כד אלול ה'תשפב (20.09.22)

0

like

4

dislike

הממונה על התחרות הודיעה כי בכוונתה להכריז על יצרנית התה ויסוצקי כמונופול באספקה של שקיקי תה במגזר הקמעונאי | כל הפרטים


יפגע ברווחי החברה? הממונה על התחרות הודיעה היום (שלישי) לחברת תה ויסוצקי ישראל בע"מ כי היא שוקלת לעשות שימוש בסמכות המסורה לה ולהכריז עליה כבעלת מונופולין באספקה של שקיקי תה במגזר הקמעונאי בשוק התה הירוק, בשוק חליטות הצמחים, בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים.

בדיקת רשות התחרות העלתה, לכאורה, שחלקה של ויסוצקי עולה על מחצית מכלל האספקה במגזר הקמעונאי בשווקים הבאים: תה ירוק, חליטות צמחים ותה שחור בטעמים. בנוסף, ישנן ראיות לכאורה לכך שויסוצקי מחזיקה בכוח שוק משמעותי בשווקים אלה ובשוק התה השחור.

maximize-image
אילוסטרציה: שאטרסטוק

נכון להיום, ויסוצקי אינה בגדר "ספק גדול", כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות בענף המזון, ועל כן לא חלים עליה כלל החובות המושתים על ספקים גדולים מכוח חוק זה. ככל שויסוצקי תוכרז כמונופול יחולו על ויסוצקי איסורים נוספים מכוח קביעתם בחוק המזון כגון איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון. הכרזה על ויסוצקי כבעלת מונופולין כפופה לשימוע בפני הממונה על התחרות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News