גרנד סלאם בודפשט הגיע היום (א') לסיומו ושוב ישראל על המפה. הג'ודוקא הישראלית ענבר לניר עלתה לגמר הגדול מול אליס בלאנדי מאיטליה והפסידה אך סיימה טורניר ענק עם מדליית הכסף ועל הפודיום.
לניר המתמודדת במשקל של עד 78 ק"ג, החלה להתחרות ברבע הגמר מול קמילה אנטומרצ'י הקובנית, אותה ניצחה באיפון מרהיב והעפילה לשלב חצי הגמר. לאחר מכן ניצחה את איראימה סילבסטר, עלתה לגמר והבטיחה מדליה, שם כאמור הפסידה לבלאנדי.
הנציגה השניה בנשים, רז הרשקו, שנמצאת גם היא בכושר שיא ומתמודדת במשקל הפתוח לנשים, החלה עם ניצחון בסיבוב השני על סופיו סומקישווילי הגיאורגית באיפון. בשלב הבא פגשה את שין סו הסינית, בקרב בו הישראלית הובילה בוואזרי אבל הפסידה בסופו של דבר לסינית בוואזרי ובעקבות זאת, הרשקו ירדה לבית הניחומים, שם ניצחה עם שני ווזארי את מריט קאמפס ועלתה לקרב על מדליית הארד.
בנבחרת הגברים הנציג הבכיר. פיטר פלצ’יק, שמתחרה במשקל של עד 100 ק”ג, יצא מאוכזב מאוד מהתחרות לאחר שניצח בסיבוב הראשון את רייס תומפסון הבריטי בווזארי. אך שבסיבוב השני פגש את מתיאס מאדסן הדני, לו הוא הפסיד בווזארי ולמעשה הודח מהתחרות.

