שר הבריאות, ניצן הורוביץ נשא היום נאום בבית החולים סורוקה על רקע התפשטות וריאנט האומיקרון וגם התייחס לאלימות בבתי החולים: "היכולות המקצועיות של בית חולים סורוקה מדהימות.
הוא מתקדם ומתפתח למרות שהוא בפריפריה. איכות הטיפול שמקבל הציבור שמגיע לכאן- יוצאת מן הכלל. המשימה העיקרית- לשקם את מערכת הבריאות. העומס בבתי החולים קשה- גם בלי קשר לקורונה.

הקורונה והעבודה השוטפת מוכיחות למעלה מכל ספק- ההשקעה בבריאות היא חשובה כמו השקעה בביטחון. מתווה קיצור התורנויות למתמחים יתחיל בפריפריה- מתוך כוונה ברורה"
עוד אמר כי: "יקום בית חולים חדש בעיר באר שבע. ישפר את זמינות שירותי הרפואה לתושבי הפריפריה. זה קריטי לתושבי הדרום. זה דבר ציוני. במקביל לבתי החולים החדשים בב"ש ובקריית אתא, נחזק את אלו הקיימים- בעיקר בפריפריה.

בקרוב תהיה בשורה נוספת של הקצאת מכשירים רפואיים חדשניים לבתי החולים ולמרכזים הרפואיים בפריפריה. אתייחס לאירועים האלימים שהתרחשו כאן ברחבת המיון לפני כשבועיים. בית חולים, זו עבודת קודש. האירועים הללו מזעזעים וראויים לכל גינוי. יש בעיה של אבטחה בבתי החולים. נפעל לשיפור האבטחה כאן, ונוסיף שוטרים".
לסיום דיבר על הזן החדש: "בעניין הקורונה- המצב בשליטה, אין צורך להכנס לפאניקה. ציפינו ונערכנו למצב הזה- אנחנו מוכנים. אחרי הדלתא ואומיקרון ייתכן ויגיע עוד זן בעתיד. לזה אנחנו מוכנים. המדיניות שלנו- חיים לצד הקורונה".
שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר כי: "נתחיל מחדשות טובות- עצם העובדה ששר הבריאות ושר האוצר נמצאים פה יחד ורואים את הדברים עין בעין. אין הבנה של כמה הדרום זקוק לשירותי רפואה ולמיטות אשפוז איכותיות.
ההחלטה על הקמת בית החולים פה בבאר שבע התקבלה כבר בשנת 2014, פשוט לא תקצבו אותה. יש תקציב ותכנון מפורט, בתקווה כמה שיותר מהר לראות כלים מכאניים בשטח ולראות את בית החולים השני בבאר שבע מוקם.
"לגבי הנגיף החדש, אומיקרון- אין סיבה להכנס לבהלה ואין סיבה להכנס לשאננות. צריך להמשיך עם המאמץ לחסן את כל האוכלוסייה וגם להמשיך את החיים והמשק לצד הקורונה. אני יוצא מכאן אופטימי".

