accessibility-icon
share-icon
הורוביץ. צילום: אבשלום ששוני פלאש90
הורוביץ. צילום: אבשלום ששוני פלאש90

ארגון יד שרה: "עלייה מסוכנת במספר המאושפזים במצב קשה בבי"ח"

רועי שושה

רועי שושה

יב תשרי ה'תשפב (18.09.21)

0

like

0

dislike

ארגון יד שרה עולה למתקפה נגד שר הבריאות: "ההתעלמות ממשבר החמצן, מביאה לעלייה מסוכנת במספר המאושפזים במצב קשה בבתי החולים"


ארגון יד שרה, אשר מספקת חמצן לחולי קורונה במצב קשה, נמצאים במחסור באופן חמור. בשל העלייה בחולים קשה, הארגון הוציע הודעה לפיה מסבירה על ההתעלמות של שר הבריאות. וזוהי לשון ההודעה: "שבוע טוב! ההתעלמות של שר הבריאות ממשבר החמצן, מביאה לעלייה מסוכנת במספר המאושפזים במצב קשה בבתי החולים.

לאחר שבימים האחרונים אזל מלאי מחוללי החמצן ברוב סניפי יד שרה, נרשמת עליה חדה במספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה.

maximize-image
images-count1+
צילום: יוסי אלוני פלאש 90

היום אושפזו לפחות 112 חולים חדשים במצב קשה, וככל הנראה נגיע היום למספר הגבוה ביותר מאז תחילת הגל הרביעי. גם סך המאושפזים במצב קשה עלה ל-717 – הנתון הגבוה מאז סוף אוגוסט".

בתוך כך, מנכ"ל יד שרה משה כהן אמר: "לצערי הרב המלאי שיש בידינו, לא מספיק כדי לתת מענה לדרישה הרבה לחמצן עבור חולי הקורונה, שמבקשים להמנע מאישפוז מיותר בבית חולים.

שר הבריאות בוחר להתעלם ממצוקת החמצן, ומעדיף לייצר עומס מסוכן על מחלקות הקורונה, תוך סיכון חיי אדם. מתנדבי יד שרה ממשיכים לעשות כל מאמץ, על מנת לסייע לחולים ככל הניתן באמצעות המלאי המצומצם, אולם ללא חידוש מלאי מיידי ודחוף של מחוללי חמצן, לא נוכל להציל חיים.

maximize-image
images-count1+
בנט לפיד. צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

היום חלף חודש מאז הגשנו לשר הבריאות תוכנית מפורטת שתאפשר לנו לתת מענה לאלפי חולי קורונה, אולם עד לרגע זה לא קיבלנו כל מענה. הפתרון נמצא בהישג יד. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט להתעשת ולהציל חיים".

כזכור, ביד שרה מושאלים יותר מ-3,300 מחוללי חמצן, מתוכם כ-2,300 על ידי חולי קורונה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News