השבוע פרסמנו שמשפחתה של הנערה הודיה אסולין, שנפצעה קשה בפיגוע לפני תשע שנים וסבלה שנים רבות עד שהלכה לעולמה לפני שלש שנים ביקשה להצטרף להליך כנגד רוצח יקיריהם המחבל אסחק עארפה.
כזכור השבוע דן בג"ץ בעתירת המחבל שדרש לא לשלול את התושבות שלו. המחבל, שמיוצג על ידי המוקד להגנת הפרט, ארגון שמאל קיצוני הממומן על ידי הקרן החדשה לישראל והאיחוד האירופי, טען ששלילת התושבות שלו הינה פגיעה חמורה בזכויות האדם שלו ואסור לשר הפנים לבצע זאת .
בני משפחתה של הודיה הי"ד ביקשו להצטרף כצד להליך המשפט, כדי לחזק את הדרישה לשלול מרוצח בן משפחתם תושבות זו, והגישו בקשה רשמית לכך. אולם בג"ץ בחר פשוט להתעלם מהבקשה ולא אישר או סרב להם.
בעקבות כך הגיש ארגון בצלמו קבילה רשמית כנגד הרכב השופטים שדן בתיק השופטים מני מזוז, אסתר חיות וחנן מלצר.
בתלונה נכתב זכותו של בית המשפט לאשר בקשה זאת או לסרב לה, אולם להשאיר משפחה שכולה ללא מענה זהו עינוי דין וחוסר צדק משווע. המשפחה השכולה ביקשה לקבל חמלה וצדק בבית המשפט, אולם נתקלה בקיר אטום. לסיכום דורש מנכ"ל בצלמו שי גליק מנציב קבילות הציבור על השופטים השופט בדימוס אורי שוהם לברר מקרה זה וככל שזה נכון להעניש את השופטים שפגעו קשות במשפחה השכולה.

מארגון בצלמו נמסר: "בעוד בג"ץ שוב ושוב מתחשב במשפחות מחבלים, למשפחות שכולות נפגעי איבה הוא לא נוטה חסד ואף מתעלם מבקשתם. מדובר בליקוי מאורות ונפעל בקרוב להעביר חוק שיהפוך משפחות נפגעי טרור לצד בהליך בזכות ולא בחסד".
