האיום על ביטולם של כ-100 אלף כרטיסי טיסה הוסר, המצב הבטחוני נרגע ובמקביל טרמינל 1 צפוי להיפתח מחדש כבר ביום רביעי הקרוב. שלוש המהלכים הללו מסמנים את המשך התאוששות ענף התעופה בישראל, ונראה כי הם גם מחזקים את נכונותן של חברות תעופה זרות להרחיב את פעילותן בארץ.

כפי שפרסמנו לראשונה לפני כחודש, חברת הלואו-קוסט וויז אייר לא זנחה את התוכנית להקים בסיס פעילות בישראל, למרות חודשי אי-הוודאות. כעת, לאחר ההתפתחויות האחרונות, המגעים בין הצדדים נמשכים, והחברה ממשיכה לבחון את המהלך.
במקביל, גם חברת התעופה פליי דובאי מקדמת מגעים עם ישראל. לאחרונה הגדילה החברה את פעילותה ל-10 טיסות שבועיות לישראל, וכעת היא מנהלת משא ומתן מתקדם להקמת בסיס פעילות ראשון בארץ.

בין הנושאים הנבחנים במסגרת המגעים נמצאת גם האפשרות להפעיל טיסות ישירות לאירופה משדה התעופה רמון שבאילת – מהלך שעשוי להרחיב את היצע הטיסות מדרום הארץ ולהפוך את רמון לשער יציאה נוסף עבור ישראלים.
כפי שאמרה שרת התחבורה מירי רגב, אין חברה אחת שלה "שמור המקום" להיות הראשונה שתקים בסיס פעילות בישראל. לדבריה, כל חברת תעופה שתבקש לעשות זאת תיבחן בהתאם לשיקולים המקצועיים.
במקביל, גם חברת התעופה איתיחאד מנהלת מגעים מול הרשויות בישראל, בין היתר סביב האפשרות להפעיל קו ישיר בין תל אביב לניו יורק, ללא עצירת ביניים באיחוד האמירויות, מהלך שעשוי להוות בשורה משמעותית לנוסעים.

בסך הכול, נראה כי נמל התעופה בן גוריון ממשיך להתאושש בהדרגה וחוזר לדפוסי הפעילות שאפיינו אותו לפני המלחמה. העלייה במספר הטיסות והנוסעים, חזרתן של חברות תעופה זרות, פתיחתו המחודשת של טרמינל 1, והמשא ומתן המתקדם עם חברות בינלאומיות על הקמת בסיסי פעילות בישראל, כולם מעידים על מגמת התאוששות בענף ועל ניסיון להחזיר את ישראל למפת התעופה הבינלאומית.
