פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד ליאון ציבולנסקי (20), דוד ורווה (22) ודניאל אפונין (21), תושבי חיפה, המייחס להם שורת עבירות חמורות, בהן חטיפה, שוד בנסיבות מחמירות, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים ותקיפה הגורמת חבלה ממשית. הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.
על פי כתב האישום, הרקע למקרה הוא סכסוך קודם בין אחד הנאשמים, דניאל אפונין, לבין שני המתלוננים. לפי הנטען, השלושה קשרו קשר לתקוף את השניים, כאשר דוד ורווה הזמין אותם לביתו. לאחר שהגיעו לדירה, נכנסו אפונין וציבולנסקי והחלו להכות אותם באגרופים ובעיטות.
בכתב האישום נטען כי במהלך התקיפה שלף ציבולנסקי סכין ואיים על המתלוננים כדי שימסרו את מכשירי הטלפון שלהם. בנוסף, על פי האישום, השלושה ריססו את המתלוננים בגז מדמיע, לקחו מהם תכשיטים וכסף מזומן ואיימו עליהם באלימות קשה ואף ברצח.
עוד עולה מכתב האישום כי הנאשמים אילצו את המתלוננים לפתוח את אפליקציית הבנק בטלפון הנייד, כדי לבדוק את מצב חשבונותיהם. לאחר שגילו כי לאחד מהם יש יתרה של כ-1,200 שקלים, החליטו, לפי הנטען, לחטוף את השניים ולהכריח את אותו מתלונן למשוך את מלוא הסכום.
לפי האישום, לפני שהובלו לבנק נדרשו המתלוננים להתנקות ולהחליף בגדים. לאחר מכן נאלצו ללכת עם הנאשמים מרחק של כשני קילומטרים עד לסניף בנק, תחת איומים כי אם לא ישתפו פעולה ויעמידו פנים שהם חברים, הם יירצחו ביער. מחשש לחייו, משך המתלונן את הכסף מחשבונו והעביר אותו לנאשמים.
לאחר קבלת הכסף, כך נטען, השליך ציבולנסקי את מכשירי הטלפון של המתלוננים מעבר לגדר סמוכה. שלושת הנאשמים נמלטו מהמקום והותירו את המתלוננים פצועים וחבולים.
כתב האישום מייחס לשלושה עבירות של שוד בנסיבות מחמירות, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, חטיפה ותקיפה הגורמת חבלה ממשית. לציבולנסקי מיוחסת בנוסף עבירה של החזקת סכין שלא כדין. הפרקליטות הגישה במקביל בקשה להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים.
