ממשלת אוסטרליה הודיעה בסוף השבוע על החרפת הצעדים נגד חברות טכנולוגיה שאינן אוכפות את איסור השימוש ברשתות חברתיות לילדים מתחת לגיל 16. במסגרת העדכון לחוק, הקנס המקסימלי שיוטל על חברות שיכשלו באכיפה יוכפל מכ-121 מיליון שקלים לכ-243 מיליון שקלים, כך פורסם ברויטרס.

בעקבות אוסטרליה: מהלך עולמי נגד טיקטוק ואינסטגרם

ההחלטה מגיעה על רקע נתונים המצביעים על כך שהאיסור, שנכנס לתוקף לפני כחצי שנה, אינו מצליח לבלום את השימוש של בני נוער בפלטפורמות. מחקר שפורסם ב-British Medical Journal מצא כי שלושה חודשים לאחר הטלת האיסור, 85% מהאוסטרלים בגילאי 12 עד 15 עדיין משתמשים ברשתות חברתיות. לפי המחקר, שני שלישים מהם עקפו את המגבלות על ידי הצהרה כוזבת על גילם או העלאת צילומי סלפי שאושרו על ידי המערכות כגיל מעל 16.
על פי הפרסום, בנוסף להגדלת הקנסות, הממשלה תרחיב את סמכויות נציב רגולטור האינטרנט. הרגולטור יוכל לחייב את החברות לספק ראיות לצעדים שנקטו למניעת פתיחת חשבונות לקטינים, ואף לאסוף מידע מצדדים שלישיים כמו חנויות אפליקציות וספקי אימות גיל.

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, מתח ביקורת על חברות הטכנולוגיה ואמר כי הן אינן עושות מספיק כדי לציית לחוק. הרשויות חוקרות כעת חשד לאי-ציות של חמש פלטפורמות מרכזיות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, סנאפצ'אט וטיקטוק. שרת התקשורת, אניקה וולס, הוסיפה כי הפלטפורמות מאמצות "טריקים" ועושות את המינימום ההכרחי כדי לצאת ידי חובה.
מנגד, אתר Reddit עתר לבית המשפט העליון באוסטרליה בטענה שהאיסור פוגע בחופש הביטוי, וממשלת אוסטרליה הודיעה כי תתגונן מפני התביעה בבית המשפט. הממשלה מסרה כי מאז הטלת האיסור הושבתו או הוגבלו למעלה מ-5 מיליון חשבונות של משתמשים מתחת לגיל 16, אך הבהירה כי נדרשת אכיפה מחמירה יותר מצד חברות הטכנולוגיה הגדולות.
