המשבר בנתב"ג, שאיים להוביל לביטולם של כ־100 אלף כרטיסי טיסה, עושה הבוקר צעד ראשון בדרך לפתרון. הבוקר התקיים דיון בנושא, שבמהלכו הוצגה התקדמות במאמצים למציאת פתרון, לאחר לחצים שהפעילו הן רשות שדות התעופה והן שרת התחבורה מירי רגב.

לפי המסתמן, עד סוף חודש יוני צפויים להתפנות מנתב"ג כ-20 מטוסים. מהלך זה עשוי לפתור באופן חלקי את מצוקת החניה בשדה התעופה ולהסיר את האיום על ביטול כרטיסי הטיסה המתוכננים לחודש יולי.
עם זאת, נכון לשעה זו עדיין לא נמצא פתרון מלא לחודש אוגוסט. לפי ההערכות, כדי למנוע גם בחודש זה ביטול של כרטיסי טיסה יהיה צורך בפינוי של כ-15 מטוסים נוספים מנתב"ג. בשלב זה עדיין לא ידוע כמה כרטיסי טיסה נמצאים בסכנת ביטול אם לא יימצא פתרון נוסף.
אמש עלתה סוגיית מצוקת החניה בנתב"ג גם במהלך ישיבת הקבינט. ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בנושא, ובעקבות הדיון צפויים להתפנות כ-20 מטוסים עד יום שלישי הקרוב, צעד שנועד להקל על העומס בשדה התעופה.

נכון לעכשיו, כאמור, עדיין אין פתרון מלא לחודש אוגוסט. עם זאת, גורמים בכירים בענף התעופה אומרים כי גם הסוגיה הזו צפויה להיפתר, וכי ההערכה היא שבסופו של דבר לא יהיה צורך בביטול טיסות. בשלב זה ממתינים בעיקר לעזיבתם בפועל של המטוסים, שתאפשר לשחרר מקומות חניה נוספים בנתב"ג.

הדחיפות במציאת פתרון מגיעה על רקע העלייה המתמשכת בתנועת הנוסעים. אתמול שבר נתב"ג שיא חדש מאז פרוץ המלחמה, כאשר עברו בו כ-75 אלף נוסעים ביום אחד. בענף מעריכים כי בחודשי הקיץ מספר הנוסעים צפוי לגדול אף יותר, כאשר עשרות אלפי ישראלים צפויים לצאת לחופשות מעבר לים.
