accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

חבר הקבינט: "נגיד 'Don't' גם לטראמפ אם יבקש נסיגה מלבנון"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

לפני שעתיים

19

9

like

4

dislike

שר האנרגיה אלי כהן מבהיר כי ישראל לא תיסוג מרצועת הביטחון בלבנון עד לפירוק חיזבאללה מנשקו • השר מכחיש דיווחים על נסיגת כוחותינו ומסביר כי צה"ל מבצע התאמות בשטח לקראת שהייה ממושכת


רוצה שנקריא לך?

מגישים

חבר הקבינט ושר האנרגיה אלי כהן אמר בריאיון אתמול (חמישי) לנועם אמיר באולפן הפתוח כי לישראל אין כוונה לסגת מרצועת הביטחון בדרום לבנון. השר הדגיש כי הנוכחות הצבאית בשטח היא כלי חיוני לשמירה על ביטחון תושבי הצפון וכי השהות שם תימשך זמן רב. "הרצועה הזאת היא חיונית לטובת שמירה על ביטחון תושבי הצפון, היא מנטרלת את איום חדירת המחבלים ואת איום הנ"ט", הסביר השר במהלך השידור והבהיר כי המטרה היא יצירת חיץ אפקטיבי.

maximize-image
images-count1+
צילום: דובר צה"ל

בהמשך הריאיון הבהיר כהן כי הנסיגה מלבנון מותנית בשינוי יסודי במערך הכוחות של ארגון הטרור הרצחני מעבר לגבול. לדבריו, ישראל לא תתפשר על ביטחון אזרחיה כל עוד האיום קיים בשטח לבנון והתנאים המבצעיים לא הבשילו. "עד אשר חיזבאללה לא יתפרק מנשקו, אנחנו לא נסוג", הצהיר. הוא הוסיף כי למרות פניות מצד גורמים שונים בעולם לסיים את המערכה, ישראל נשארת איתנה בכוונתה להמשיך את הפעילות הצבאית ברצועת הביטחון כדי למנוע ירי והסתננויות.

השר התייחס לפרסומים ברשת "רויטרס", לפיהם גורמים אמריקאים אישרו שישראל כבר החלה לסגת ממוקדים מסוימים בדרום לבנון. כהן הכחיש את הדיווחים הללו וטען כי צה"ל מבצע התאמות פריסה פנימיות בלבד לצורך התייצבות בשטח האויב לטווח ארוך. "יש מקומות מסוימים שבהם צה"ל עושה התאמות, שבהם הוא נכנס יותר קדימה או נמצא קצת פחות לאחור", פירט כהן והסביר כי המטרה היא להבטיח הגנה מיטבית על הנקודות האסטרטגיות שבהן יוחזק השטח, ולא לבצע נסיגה כוללת.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בלבנון, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

בנוגע ללחצים מדיניים אפשריים מצד הממשל האמריקאי, ציין כהן כי ישראל מוכנה לעמוד על עמדתה הביטחונית גם מול הנשיא דונלד טראמפ. הוא חשף כי עמדה זו אינה דעתו האישית בלבד אלא כזו שנדונה במסגרת הדיונים הביטחוניים. "גם אם יפנה אלינו טראמפ או יפנה כל גורם אחר בארצות הברית, אנחנו נגיד לו 'Don't'. זאת ההמלצה שלי שגם גובשה בקבינט וגם אני אומר אותה בדיונים", אמר השר.

כהן הרחיב על השינוי באסטרטגיה הצבאית הכוללת של ישראל מאז תחילת המלחמה, הכוללת העברת הלחימה אל תוך שטח האויב באופן קבוע בכל הגזרות. הוא ציין כי המדיניות הנוכחית בלבנון היא חלק מתפיסה רחבה שיושמה גם בחזיתות אחרות כדי להרחיק את האיום מהגבולות. "אחד הדברים המשמעותיים שעשינו זה שהעברנו את הפעילות לשטח האויב – גם בסוריה, גם בעזה וגם בלבנון", הדגיש השר בתיאורו את הפעילות הצבאית, והוסיף כי ישראל פועלת כעת באופן יזום ולא רק כמענה להתקפות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News