על פי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", המסתמך על דבריהם של שני בכירים אמריקאים, איראן היא הגורם שעומד מאחורי תקיפת מיכלית מול חופי עומאן שהתרחשה מוקדם יותר היום (חמישי). גורמים רשמיים מציינים כי משמרות המהפכה הם אלו שביצעו את התקיפה נגד ספינת המשא, הנושאת דגל סינגפור, בעת שחלפה במצר הורמוז.

האירוע הביטחוני מגיע רק שבוע לאחר שנחתם מזכר הבנות בין ארצות הברית לאיראן, שמטרתו הייתה סיום הלחימה ופתיחה מחדש של נתיבי השיט החיוניים במפרץ. גורמים בינלאומיים מגדירים את התקיפה כניסיון איראני מובהק "לבחון את הגבולות" של ההסכם החדש, שנועד להבטיח את חופש השיט באחד מנתיבי המים האסטרטגיים בעולם.
אזהרה לפני תקיפה
על פי נתוני מחלקת הסחר הימי של בריטניה, התקיפה גרמה נזק למבנה גשר הספינה, אך לא דווח על נפגעים בקרב אנשי הצוות. המקרה התרחש שעות ספורות בלבד לאחר שחיל הים האיראני פרסם אזהרה רשמית לכלי שיט, שבה הבהיר כי חל איסור על מעבר בנתיבי שיט שלא אושרו מראש על ידי המשטר בטהרן.

נכון לשעה זו, בבית הלבן טרם פרסמו תגובה רשמית לדיווח, מה שמותיר את הקהילה הבינלאומית בדריכות בנוגע להשפעת האירוע על המשך קיומו של ההסכם השברירי שנחתם בין הצדדים.
