לאחר חשיפת חדשות 14 של כתבנו לענייני משפט יאיר אלטמן, שלפיה בביתה של שופטת בית משפט השלום בעפולה, יפעת מישורי, התקיים כנס בעל אופי פוליטי, פרסם היום (חמישי) נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אשר קולה, את החלטתו בתלונה שהוגשה בעקבות הפרסום.

בהחלטתו דחה הנציב את התלונה לאחר שקיבל את גרסת השופטת שלפיה לא ידעה על קיום האירוע, לא השתתפה בו ולא הייתה מעורבת בארגונו. עם זאת, לצד דחיית התלונה, מתח הנציב ביקורת עקרונית וקבע כי "כנס פוליטי בבית שופט אינו הולם את מעמדו של השופט", וכי ככלל "מוטב שלא ייערכו כנסים פוליטיים בביתו של שופט, גם אם השופט לא נכח בכנס ולא ארגן אותו".

כנס של מפלגת אופוזיציה התקיים אצל שופטת בכירה | פרסום ראשון
הנציב הבהיר כי אף שכללי האתיקה אינם חלים על בני זוגם של שופטים, אין בכך כדי להסיר את החשש לפגיעה "במראית פני הצדק". לדבריו, ביתו של שופט מזוהה עם מעמדו הציבורי, ולכן קיומו של כנס פוליטי במקום כזה עלול לפגוע באמון הציבור במערכת המשפט, גם אם מי שיזם את האירוע הוא בן או בת הזוג בלבד.

עוד הוסיף הנציב כי קשה להלום מצב שבו מתקיים כנס פוליטי בבית משותף מבלי שהשופט או השופטת יודעים על כך מראש. הוא הפנה להחלטת ועדת האתיקה שאסרה בעבר על תליית שלטים פוליטיים בביתו של שופט, וקבע כי "אם נאסרה הצגת סממנים פוליטיים על חזית הבית – קל וחומר שיש להימנע מקיום כנס פוליטי בין כתליו".
למרות הדברים, הנציב קיבל את ההסברים של השופטת, שלפיהם לא התקיים בפועל כנס פוליטי אלא מפגש חברים של בן זוגה, שלא נשא אופי פוליטי ולא השתתפו בו אישים פוליטיים. על יסוד זאת קבע כי לא נפל פגם אתי בהתנהלותה, ודחה את התלונה.
