accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

399 שקלים ל-GTA VI: למה דווקא הישראלים משלמים הכי הרבה?

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

לפני שעתיים

1

like

0

dislike

המכירה המוקדמת של המשחק המצופה בהיסטוריה נפתחה הלילה וחשפה נתונים מקוממים עבור הגיימר הישראלי • בזמן שבארה"ב המחיר עומד על 80 דולר בישראל הוא מזנק ל-319 שקלים לגרסא הרגילה וקרוב ל-400 שקלים עבור חבילת ה-Ultimate • בנוסף רוקסטאר הכריזה מהלך דרמטי שחיסל סופית את שוק היד השנייה


הלילה (בין רביעי לחמישי) זה סוף סוף קרה: ברחבי העולם נפתחה המכירה המוקדמת של Grand Theft Auto VI, המשחק שצפוי להפוך למוצר הבידורי המכניס ביותר בהיסטוריה. לאחר שנים של המתנה ודחיות, Rockstar Games אישרה כי הכותר נמצא על המסלול הבטוח להשקה ב-19 בנובמבר 2026. אך לצד ההתרגשות העצומה, הגיימרים בישראל גילו הבוקר שהם הולכים לשלם את "מס ישראל" היקר ביותר בתולדות התעשייה.

maximize-image
images-count1+
זה יכאב לנו בכיס | צילום: שאטרסטוק
הרגע הגדול של GTA VI הגיע, והמעריצים כבר סופרים את השעות

הרגע הגדול של GTA VI הגיע, והמעריצים כבר סופרים את השעות

2
אתמול 14:11|אדם מיכלשווילי

טבלת המחירים העולמית שהתפרסמה הבוקר חושפת תמונה עגומה: ישראל מדורגת במקום הראשון והמפוקפק כמי שגובה את המחיר הגבוה ביותר על פני הגלובוס עבור המשחק. בעוד שבארה"ב הגרסא הסטנדרטית עולה כ-80 דולר, בישראל המחיר מזנק ל-319 שקלים (שווי ערך לכ-107 דולר). בגרסאת ה-Ultimate הפער הופך למפלצתי, כאשר כישראלים, ניאלץ להיפרד מ-399 שקלים, בעוד שבמדינות כמו דרום קוריאה או יפן המחיר נמוך כמעט בחצי.

הצמדה למדד האירופי

הסיבה לתמחור המופקע טמונה בהחלטה ההיסטורית להצמיד את החנות הישראלית לשוק האירופי. בעוד האירו נחלש, בסוני ובמיקרוסופט נראה כי עדיין מחשבים את שער החליפין לפי 4 שקלים לאירו אחד. התוצאה היא פער בלתי נתפס של עשרות אחוזים לעומת המחיר האמריקני. גם הניסיון להתנחם בכך ש-319 שקלים הוא המחיר המקובל למשחקי AAA לא מצליח להרגיע את הרוחות בפורומים השונים, שזועמים על היותה של ישראל היקרה ביותר בתבל.

maximize-image
images-count1+
צילום: רשתות חברתיות

מעבר למחיר, רוקסטאר הנחיתה מכה נוספת על האוהדים עם הצהרת כוונות דרמטית: המשחק לא יופץ בעותקים פיזיים אמיתיים. מי שירכוש את ה"קופסה" בחנויות כמו באג ימצא בתוכה קוד דיגיטלי בלבד ולא דיסק. המהלך הזה מחסל באופן סופי את שוק היד השנייה, שכן אין אפשרות להעביר או למכור את המשחק לאחר סיומו. רוקסטאר מבטיחה לעצמה שליטה מלאה על כל עותק, ובפועל מאלצת כל שחקן לשלם את המחיר המלא ללא חלופות.

האם תהיה תחרות מקומית?

נכון לרגע זה, רשת באג היא הראשונה להציע גרסא פיזית (עם קוד) ב-309 שקלים, הנחה סמלית בלבד מהחנות הדיגיטלית. הגיימרים הישראלים מקווים כי לקראת ההשקה בנובמבר נראה תחרות בריאה יותר בין היבואנים, אך תחת המגבלות של היעדר דיסק פיזי, נראה כי מרחב התמרון למבצעים יהיה מוגבל מאוד. GTA VI צפוי לשבור את כל שיאי המכירות, אך נראה שהפעם הדרך ללקיחת הרכב הווירטואלי עוברת דרך חור עמוק מאוד בכיס הישראלי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News