הפרקליטות הגישה היום (שלישי) כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד סמיד ג'אג'אה (43) מערערה, בגין רצח בתו לילא ז"ל באדישות. על פי האישום, ג'אג'אה ירה לעבר חצר ביתו במהלך עימות משפחתי, ופגע בבתו שעמדה במקום.
מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יוסי גימפל מפרקליטות מחוז חיפה, עולה כי האירוע הקטלני התרחש ביום חג הקורבן. ויכוח נוסף התפתח בין ג'אג'אה לבני משפחתו, לאחר שאחותו העירה לו על התנהגות בנו בעקבות ריב בין ילדים.
לאחר שניסיונות בני המשפחה להרגיע את הרוחות לא צלחו, נכנס ג'אג'אה לביתו, נטל אקדח שהחזיק שלא כדין וירה לפחות 8 יריות מתוך הבית. הירי כוון לעבר קיר שיש בו חלון שפנה לחצר, בשעה שבני משפחתו עמדו מחוץ לבית.
אחד הקליעים פגע בראשה של בתו, לילא ז"ל, שהייתה בחצר. היא פונתה לבית החולים, שם נקבע מותה זמן קצר לאחר מכן. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של רצח באדישות, עבירות נשק, ירי באזור מגורים, איומים ושיבוש מהלכי משפט.
עוד עולה מכתב האישום כי כשבועיים לפני אירוע הרצח, בעקבות ויכוח בין בנו של ג'אג'אה לבין אחיו, הגיע הנאשם לבית אחיו כשהוא חמוש באקדח, איים עליו וירה מספר יריות באוויר באזור מגורים.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה הפרקליטות כי נשקפת מהנאשם מסוכנות גבוהה ביותר. לטענתה, ג'אג'אה עשה שימוש בנשק חם כאמצעי לפתרון סכסוכים משפחתיים שגרתיים, תוך סיכון חיי הסובבים אותו.
הפרקליטות הוסיפה כי העלמת האקדח לאחר האירוע, החשש לשיבוש הליכי משפט ולהשפעה על עדים, שרבים מהם בני משפחתו, מלמדים כי אין לתת בו אמון וכי יש להותירו במעצר עד תום ההליכים.
