ראש הממשלה בנימין נתניהו מעיד הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש נגד העיתונאים אורי משגב ובן כספית, ונגד עו"ד גונן בן יצחק, העוסקת בפרסומים הנוגעים למצבו הרפואי של נתניהו ולמחלת הסרטן שבה אובחן, שלטענתו כללו פרטים שגויים וחמורים על בריאותו.

במהלך החקירה הנגדית עימתה עו"ד טל ליבליך את נתניהו עם טענתו שלפיה תבע את מי שכתב עליו כי הוא חולה סופני. "איפה אורי כתב עליך שאתה חולה סופני?", שאלה, והוסיפה כי משגב לא כתב בשום מקום שלנתניהו יש סרטן בלבלב, סרטן בכלל או מחלה סופנית, אך נתניהו התעקש כי הדברים כן נכתבו, והשופט מזרחי קטע את הוויכוח: "ממשיכים הלאה. אם זה קיים – קיים, אם זה לא קיים – לא קיים".
נתניהו ציין כי לא התכונן במיוחד לדיון היום, וכי גם לפני הדיון הקודם הכיר רק את ה"דברים הכלליים": "התכוננתי עם האמת", אמר. בהמשך הטיח במשגב בחריפות: "אדון אורי משגב מוציא כל הזמן שקרים כדי לטעון שאני לא בקו הבריאות. הוא כבר ידע שאין לי סרטן בלבלב. הוא כבר ידע את כל ההיסטוריה".

ליבליך העירה כי נתניהו אינו משיב לשאלה, והוא הפטיר לעברה: "אני אענה לך את התשובה שלי, לא את מה שאת רוצה לשמוע". כשהמשיכה וטענה כי הוא לא עונה, הגיב: "את לא מאיימת עליי, את לא מוציאה אותי מריכוז, וכל התכסיסים שאת מנסה לעשות".
נתניהו טען כי גם לאחר שהתבררו פרטים על מצבו הרפואי, פורסמו לטענתו טענות נוספות על גרורות: "לא מספיק שהוכח שהוא דיבר שקר מוחלט, שב-2024 לא היה לי שום דבר, גם לא בפרוסטטה. ב-2024 הוא אמר שיש לי סרטן בלבלב, ואחרי שכל השקר הזה התברר הוא חזר והוציא עוד פרסום שיש לי גם גרורות מאותו הסרטן", ליבליך השיבה: "אורי משגב לא כתב שיש לך סרטן או גרורות. אין שום אינדיקציה לכאלה דברים”.

בשלב אחר בחקירה נשאל נתניהו על הופעתו בריאיון לתוכנית "60 דקות". ליבליך אמרה: "אתה זוכר איך היית בראיון של 60 דקות? היית עייף מאוד ומרושל". נתניהו הסתפק בתגובה: "וואו". כשעו"ד אוריאל נזרי, המייצג את נתניהו, העיר כי מדובר בהערות לא במקום, השופט מזרחי הוסיף: "יש לי עוד אנשים באולם כאן שנראים לי מאוד עייפים".
ליבליך שאלה את נתניהו על המסמכים הרפואיים שהועברו לבית המשפט, והוא השיב: "העברנו את המסמכים לבית המשפט שכוללים תיאור של מצבי”. לדבריו, "האירוע הראשון היה שפיר לגמרי, והאירוע השני, נמצאה נקודה קטנה. כל העולם ראה שהגידול הקטנטן הסרטני הזה סולק ולא היו שום גרורות". בהמשך תקף שוב את משגב: "אורי משגב ראה את זה, ואחרי שהיה ברור שאין שחר לטענה הזאת הוא פרסם שכנראה זו אינדיקציה לגרורות. כלומר הוא ממשיך את השקר. הוא מעוות ומשקר פעם אחר פעם. הוא באובססיה. זה מעסיק את כל חייו, אולי כדאי לו לבדוק את זה".

החקירה נגעה גם לביקוריו של נתניהו בבתי החולים ולשאלה אם הוא נכנס אליהם בחשאיות. "ברוב המקרים", השיב נתניהו, ונזרי התנגד לשאלות על סידורי האבטחה. לאחר שההגנה הציגה סרטון שבו דווח כי נתניהו נכנס באישון לילה לבית חולים, עבר פרוצדורה קלה ושהה תחת הרדמה, אמר נתניהו: "אני זוכר את האירוע, ולא הייתי תחת הרדמה”. כשנשאל מדוע לא תבע את מי שדיווח זאת, השיב: "למה אני צריך? הוא השמיץ אותי?".
נתניהו קשר את השאלות על אופן הכניסה לבתי החולים גם לשיקולי אבטחה. "שב"כ משתמש כל פעם בשיטות אחרות", אמר. "כשאיראן מודיעה שהיא מתכוונת לרצוח אותי ואת בני משפחתי, אז גם להודיע על המיקום וגם להודיע על השיטות שמנסים להסוות את הכניסות שלי לבתי החולים, זה לכוון למטרה אחת".

בהמשך נשאל נתניהו כיצד הוא מגדיר את משגב כ"אדם רדיקלי". הוא השיב: “להפיץ בכל דרך את מיקומי, מיקום בני, מיקום רעייתי ברחבי העולם, כשיש מדינות וגופים ושלוחים שמחפשים את האינפורמציה הזו ומשתמשים בה כדי לנסות לטרגט אותם למוות – זה רדיקלי בעיניי".
ליבליך ניסתה לברר גם את זהות הרופאים שהיו מעורבים בטיפול הרפואי של נתניהו, ובהם מומחים לכבד, לבלב ומעי גס. נתניהו דחה את הכיוון הזה בחריפות: "מה לעשות שאין לי סרטן בלבלב? אני לא אחראי לכת הקונספירטיבית הזו. זה אוסף של אנשים הזויים. מה שהם עושים זה ניסיון לגבב שקרים, הוא עבר במסדרון ליד המחלקה, אה, יש לו סרטן".
