accessibility-icon
share-icon
צילום: יוסי אלוני/Flash90
צילום: יוסי אלוני/Flash90

היום העמוס בנתב"ג מתחילת המלחמה: אלו ההנחיות לנוסעים

ענת סימן טוב

ענת סימן טוב

לפני שעתיים

5

like

1

dislike

נתב״ג רושם בימים האחרונים עלייה משמעותית בתנועת הנוסעים לקראת הקיץ • בענף נערכים לעומסים שצפויים להתגבר בהמשך החודש • ברשות שדות התעופה משלימים היערכות לקראת תקופה עמוסה במיוחד וחזרה הדרגתית של פעילות נוספת בטרמינלים השונים


נמל התעופה בן גוריון רושם היום (חמישי) אחד הימים העמוסים ביותר מאז פרוץ המלחמה. יותר מ-75 אלף נוסעים צפויים לעבור במהלך היום בנתב"ג, בטיסות יוצאות ונכנסות נתון שמסמן חזרה הדרגתית של התעופה הבינלאומית לפעילות מלאה יותר.

טיסות קרדיט: שאטרסטוק
maximize-image
images-count3+
טיסות קרדיט: שאטרסטוק

וזו רק ההתחלה. חודש יולי צפוי להיות עמוס במיוחד, עם יותר מ-2 מיליון נוסעים שצפויים לעבור בנתב"ג, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בענף כבר מתארים קיץ שבו הביקושים חוזרים בעוצמה, יחד עם הרחבה של לוחות הטיסות והיצע היעדים.

רק בשביל לסבר את האוזן, לפני כחודש וחצי כמות הנוסעים הייתה כ-40 אלף נוסעים, בחודש האחרון זה כבר עלה ל-60 אלף נוסעים, במקביל חברות תעופה זרות רבות ממשיכות לחזור ובעיקר בחודש הקרוב, מה שמגביר את הטיסות והנוסעים בקיץ הקרוב.

נמל התעופה בן גוריון |
maximize-image
images-count3+
אילוסטרציה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במערכת התחבורה והביטחון מדגישים כי העלייה בתנועה מגיעה על רקע חזרה מדורגת של חברות תעופה זרות והיערכות רחבה לקיץ.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב, אמרה כי המשרד פועל להרחיב את היצע הטיסות: "השמיים פתוחים ואנחנו עובדים כדי לתת מענה לביקושים ההולכים וגדלים לטיסות מישראל ואליה. נעשות פעולות מול כלל הגורמים כדי לאפשר יותר טיסות בקיץ הקרוב".

גם ברשות שדות התעופה מדווחים על מגמת התאוששות. יו״ר הרשות, אלוף (מיל׳) יפתח רון טל, אמר כי העלייה במספר הנוסעים משקפת את חזרת האמון בענף: "אנחנו רואים גידול בפעילות וחזרה של חברות תעופה בינלאומיות. נמשיך להרחיב את הקיבולת תוך שמירה על רמת שירות ובטיחות גבוהה".

maximize-image
images-count3+
נתב"ג | צילום: אלוני מור, חדשות 14

מנכ״ל הרשות, שרון קדמי, הוסיף כי הושלמה היערכות כוללת לקיץ: "חיזקנו את מערכי השירות והתפעול כדי להתמודד עם עומסים גדלים, גם בתקופה מורכבת. המטרה היא לאפשר זרימה מהירה יותר של נוסעים ושירות יעיל יותר בנתב"ג".

maximize-image
images-count3+
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים להיערך לעומסים הצפויים: לבצע צ'ק-אין מראש, לוודא מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה ולהגיע לנתב״ג כ־3 שעות לפני ההמראה. במקביל, כחלק מההיערכות לקיץ, טרמינל 1 חוזר לפעילות מדורגת: החל מ־28 ביוני יחזרו ממנו הטיסות הפנים-ארציות, ומה־1 ביולי גם הטיסות הבינלאומיות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News