אחרי חודשים ארוכים של ביטולים, אי-ודאות וצמצום פעילות של חברות תעופה זרות, נתב"ג ממשיך לרשום התאוששות. יותר ויותר חברות תעופה בינלאומיות מודיעות על חזרה לישראל, מהלך שצפוי להגדיל את היצע הטיסות, לפתוח מחדש יעדים מבוקשים ולהחזיר חלק מהתחרות שנעלמה מהשוק בחודשים האחרונים.

החזרה ההדרגתית של החברות הזרות מגיעה על רקע רגיעה יחסית במצב הביטחוני והערכות מצב מחודשות של החברות, שמאפשרות להן לשוב ולהפעיל קווים לישראל בעיצומה של עונת הקיץ.
אלו החברות שכבר הודיעו על חידוש הפעילות:
• 25 ביוני – קאנוט שארק: חידוש הטיסות לטשקנט וסמרקנד.
• 29 ביוני – אייר אירופה: חזרה לקו הישיר בין תל אביב למדריד.
• 1 ביולי – לופטהנזה: חידוש הטיסות לפרנקפורט. הקו למינכן צפוי לחזור ב־1 באוגוסט.
• 1 ביולי – איטה איירווייז: חידוש הטיסות הישירות לרומא.
• 1 ביולי – אייר בלטיק: חזרה לקו תל אביב–ריגה.
• 2 ביולי – וואן קליק: חידוש הטיסות לטביליסי ובטומי.
• 10 ביולי – יורווינגס: חזרה לטיסות להמבורג.
• 18 ביולי – יורווינגס: הרחבת הפעילות גם לדיסלדורף.
• 19 ביולי – פליי וואן רומניה: חידוש הקו הישיר לבוקרשט.
• 1 באוגוסט – סוויס: חזרה לטיסות לציריך.

בענף התעופה רואים בגל החזרות הנוכחי סימן חיובי במיוחד. מעבר להגדלת מספר היעדים הזמינים לישראלים, חזרתן של החברות הזרות צפויה להגדיל את מספר המושבים בשוק ולהחזיר בהדרגה את התחרות על מחירי הכרטיסים.

אם לא יחולו שינויים במצב הביטחוני, החודשים הקרובים עשויים לסמן את חזרתו של שוק התעופה הישראלי לפעילות רחבה הרבה יותר, לאחר תקופה שבה נוסעים רבים נאלצו להסתמך על מספר מצומצם של חברות ויעדים.
