ערוץ טלגרם המזוהה עם ארגון המודיעין של משמרות המהפכה באיראן חשף אמש (רביעי) פרטים דרמטיים על גורלו של יחיא חוסייני פנג'כי, מפקד יחידת הסייבר "חנדלה". על פי הפרסום, פנג'כי נהרג בסיכול ממוקד – פעולה המיוחסת על פי הערכות לישראל – במהלך סבב הלחימה האחרון על אדמת איראן. זוהי הפעם הראשונה שבה הגורמים האיראנים מאשרים באופן פומבי את תפקידו הבכיר של פנג'כי ואת העובדה כי הוא אינו בין החיים.

קבוצת "חנדלה", תחת פיקודו של פנג'כי, סימנה את ישראל כיעד אסטרטגי וביצעה בשנה האחרונה שורה של מתקפות סייבר מתוחכמות. הקבוצה התמחתה בחשיפת מידע רגיש ופרטי מתוך מכשירי טלפון של אישי ציבור וקצינים בדרגים הגבוהים ביותר בישראל. בין רשימת הקורבנות שפורסמו בתקשורת על ידי הקבוצה נמנים ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, ודמויות ביטחוניות נוספות.
החיסול מהווה מכה משמעותית למערך הסייבר ההתקפי של משמרות המהפכה. "חנדלה" נחשבה לאחד הכלים היעילים ביותר של איראן במלחמה הפסיכולוגית מול הציבור והדרג המדיני בישראל, תוך ניסיון לערער את תחושת הביטחון האישי של הבכירים במדינה.

בשנים האחרונות הפכה הזירה הדיגיטלית לחלק בלתי נפרד מהסכסוך הישראלי-איראני. מלחמות הסייבר כוללות ניסיונות מתמידים של האיראנים לחדור לרשתות תקשורת, לדלות מידע מודיעיני ולבצע מניפולציות על דעת הקהל. חיסולו של פנג'כי מצטרף לשורת אירועים שבהם נפגעו דמויות מפתח במנגנוני הביטחון והטכנולוגיה האיראניים, אירועים המעידים על יכולת מודיעינית עמוקה של ישראל להגיע ליעדים בעלי השפעה אסטרטגית, גם כאשר אלו פועלים מאחורי מקלדות בטהרן.
