דרמה פוליטית בשמאל: האסטרטג הפוליטי רונן צור הכריז הערב (רביעי) על פרישתו מהתמודדות בפריימריז של מפלגת "הדמוקרטים" בראשות יאיר גולן. צור, שהצטרף בקול תרועה רמה למפלגה המאוחדת רק לפני תשעה ימים, הטיח האשמות קשות בהנהגת המפלגה ובקו האידיאולוגי שלה.

צור נימק את החלטתו: "זו מפלגה שקרובה לעופר כסיף. התהליך של 'ממדניזציה' (על שם חברת הכנסת נעמה לזימי ועמדותיה הכלכליות-חברתיות) יפריע לה אפילו להיות חלק מהקואליציה הבאה". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "שבע" בערוץ 12.

כזכור, רק ב-15 ביוני הודיע צור בדרמטיות על הצטרפותו למפלגה. בכנס "מכונת הניצחון" שנערך בתל אביב בנוכחות כ-1,500 פעילים, הציג עצמו צור כמי שיודע לפצח את הקו ההסברתי של הימין, ואמר: "אני יודע לנצח אותם. אני יודע להביס אותם. אני יודע לענות להם בשפה שלהם. אני מכיר את כל השטיקים והתחבולות, הם מפחדים ממני ולכן אתמודד ואבקש את אמונכם".
ממפלגת "הדמוקרטים" טרם נמסרה תגובה רשמית לצעד.
