"מחאת הרכבים" של הציבור החרדי החלה לפני זמן קצר (רביעי), ושיירות מאורגנות מ-19 ערים – מצפת בצפון ועד ערד בדרום – עושות כעת את דרכן לעבר הכלא הצבאי "כלא 10". צפויים שיבושי תנועה כבדים ברחבי הארץ – זו מפת המחאות המלאה והכבישים שבהם צפויים השיבושים המשמעותיים ביותר.

צפויים עומסי תנועה ושיבושים במספר צירים מרכזיים, בדגש על כבישים 1, 2, 4 ו-6. עיקר ההשפעה צפויה בכביש 6, אך גם כביש 1, כביש 443, כביש 4, נתיבי איילון (כביש 20) וכביש 57 צפויים לסבול מעומסים כבדים ושיבושים. במשטרה ובאגף התנועה נערכים לעומסים משמעותיים וממליצים לציבור הנהגים לתכנן את נסיעתם מראש ולבחור בדרכים חלופיות ככל הניתן.
השיירות צפויות לצאת במקביל ממספר רב של מוקדים, בהם ירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד, אשדוד, חיפה, נתניה, טבריה, צפת, עפולה, נוף הגליל, קריית גת ורחובות. גורמי התנועה מעריכים כי ככל שהשיירות יתקדמו ויתחברו זו לזו, השיבושים עלולים להתרחב גם לצמתים ולכבישים נוספים שלא נכללו בתכנון הראשוני.

ההיערכות למחאה לוותה בימים האחרונים בעבודת מטה נרחבת, שכללה חלוקת צירים, סדרי תנועה והעברת הנחיות בטיחות לאלפי נהגים. על פי המתווה, המפגינים צפויים לנסוע בנתיבים המרכזיים – כביש 1, כביש 4, כביש 6 ונתיבי איילון – במהירות נמוכה כדי להאט את התנועה ולהביא להשבתה דה-פקטו של הצירים המרכזיים בשעות אחה"צ והערב.
תמונת מצב עומסי התנועה נכון לשעה 15:00
במרכז, עומסים נרשמים בכביש 1 ממזרח בין מחלף לוד למחלף דניאל וכן בין שער הגיא לשורש, ובמערב בין מוצא להראל, בין ענבה לדניאל ובין שפירים לגנות. בכביש 2 צפונה עומס ממחלף יקום עד גשר השלום. בכביש 4 נרשמים עומסים בשני הכיוונים – מצפון בין חולון מזרח לגבעת שמואל ומהכניסה לאבן יהודה עד צומת הדסים, ומדרום מאם המושבות לגבעת שמואל ובין חולון מזרח לראשון לציון. בכביש 40 עומסים בין רמלוד לאחיסמך, מצומת טייסים למגשימים ומהכניסה ללוד מרכז עד אחיסמך.

בכביש 41 עומס בשני הכיוונים בין נמל אשדוד וניר גלים, ובכביש 471 עומסים ממחלף אונו לבר אילן ומעמישב למגדל אפק. בנוסף, עומס מקומי בכביש 443 במחסום מכבים, ובכביש 444 ממחלף ראש העין דרום לצומת מגדל אפק, וכן בכביש 531 ממחלף חן עד אלישמע. בצפון, עומסים נרשמים בכביש 4 בין כרי נעמן לכפר מסריק, בכביש 65 בין עירון למי עמי ובין סרגל למגידו, ובכביש 70 בין סומך לאבלים ובין גדידה ליאסיף. בדרום, עומס נרשם בכביש 4 בין צומת בת הדר לצומת אשקלון.
"לא נשב בשקט"
מארגני המחאה הבהירו: "לא נשב בשקט בזמן שאחינו נמצאים מאחורי סורג ובריח בעוון לימוד תורה, ורודפים אחרי בני ישיבות ואברכים ברחובות. המחאה למען כבוד ה' ולמען תורתו, ולהראות שאנחנו לא נסוגים מהעמדה שלנו להיות בני תורה ולהיות יושבים באוהלה של תורה".

מוקדם יותר היום התייחס ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, חבר הוועדה המארגנת של "מחאת הרכבים", להפגנות הצפויות ולסערה סביב הציבור החרדי, וטען: "אם לא עושים כלום, מבינים שאפשר לדרוך עליך קומה אחרי קומה. הציבור החרדי הוא לא ציבור שאפשר לדרוס – יש לו זכויות. לא ייתכן שילד ערבי יקבל יותר זכויות מילד חרדי, ולא ייתכן שבן של מחבל לא יישללו זכויותיו, בעוד בן של אדם חרדי כן. ואם זה לא מובן – צריך למצוא את הדרך לשנות את זה".

ראש עיריית בני ברק: "הקפלניסטים היו המורים הטובים שלנו"
לדבריו, הפגנות השמאל בקפלן שימשו עבור הציבור החרדי כ"מורים הטובים ביותר": "הקפלניסטים לימדו אותנו מה מותר ומה אסור, ומה שיאפשרו להם לעשות – יאפשרו גם לנו". על השאלה האם אינו חושש שהמחאות יובילו לתוצאה הפוכה מזו שהמפגינים מייחלים לה, השיב: "זו שאלה. אבל מה קורה אם לא עושים כלום? הם ממשיכים לרדוף אותך, וקולך לא נשמע. זה מה שעשינו בשנים האחרונות – וכל יום וכל חודש נהיה גרוע מקודמו".
