בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (שני) על מחיקת העתירה שהוגשה נגד עיריית רמת השרון, ובכך הכשיר למעשה את המשך פעילותם של עסקים הפתוחים בשבת במתחם 'ביג גלילות'. ההחלטה המשפטית מותירה את המרכז המסחרי פתוח בימי המנוחה, תוך התעלמות מהסטטוס קוו הקיים ומהמסורת היהודית.

העתירה הוגשה על ידי הסתדרות הפועל המזרחי ובעל עסק מקומי, שדרשו לחייב את העירייה לאכוף את חוק העזר העירוני משנת 1968, האוסר על פתיחת עסקים בשבת. העותרים הדגישו כי החוק תקף ומחייב, וכי על הרשות המקומית לפעול בהתאם לו. מנגד, עיריית רמת השרון טענה כי החקיקה הישנה אינה רלוונטית לתקופה הנוכחית.

ביג גלילות מצפצף על החוק – וממשיך לפעול בשבת
החלטת בית המשפט, יחד עם עמדת העירייה, היא כניעה למגמות חילון וכפגיעה בערכי השבת והמסורת בישראל. המשמעות המיידית היא כי מתחם 'ביג גלילות' ימשיך לפעול כרגיל בשבתות, תוך יצירת תקדים מדאיג והעברת מסר של זלזול בחוקי העזר העירוניים ובצביונה היהודי של המדינה.
