הייעוץ המשפטי של המשטרה הסדיר את ייצוגם של השוטרים בעתירות מנהליות, וכעת יוכלו קצינים ושוטרים לקבל ייצוג משפטי בחינם ולבחור בעצמם את עורך דינם. ההחלטה התקבלה לפני כחודשיים, בזמן שתמר ליברטי כיהנה כממלאת מקום היועץ המשפטי של הארגון, ומגיעה בעקבות סערה פנימית חסרת תקדים.
המהלך מגיע על רקע פרשת רינת סבן, קצינה שקיבלה ייצוג בחינם מהתנועה לאיכות השלטון, אירוע שעורר זעם רב בתוך המשטרה. בעקבות הסערה, המפכ"ל דני לוי אף מינה צוות מיוחד לבדיקת הליך האישור לייצוג. כעת מתברר כי פגמים שנחשפו בהליך הובילו להחלטה לאפשר לכל קצין לקבל ייצוג חינם ולבחור את עורך דינו.
גורם בכיר במשטרה מסר ל-C14 כי "מה שעשתה סבן פתח פתח ליתר השוטרים שלא מרוצים מאי קידומם". לדבריו, הלכה למעשה, "מהיום מי שמעניק קידום במשטרה הוא בית המשפט שלא דחה על הסף את התביעות". מאז פרשת סבן, כבר עתרו נגד השר בן גביר שתי קצינות, והיום (שלישי) הגיש סנ"צ איציק אלפסי מכתב למיצוי הליכים לשר, בטרם הגשת תביעה בדרישה לקבל תפקיד.
