חברי הכנסת מירב בן-ארי (יש עתיד) ובועז ביסמוט (הליכוד) השתתפו היום (שלישי) בדיון סוער בוועדה המדינית של האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, שדנה ביוזמה להדיח את ישראל מהארגון. הדיון התקיים באמצעות שיחת וידאו.

היוזמה להדחה הוגשה על ידי כ-20 חברי פרלמנט מהולנד, בלגיה, טורקיה ומדינות נוספות. העילות שהוצגו הן 'המצב ההומניטרי בעזה', 'אי עמידה של ישראל בחוקי המשפט ההומניטרי הבין-לאומי' ו'הפרות זכויות אדם'. כמו כן, הוזכר חוק עונש מוות למחבלים שאושר בכנסת כעילה נוספת.
במהלך הדיון, הטיחו חברי פרלמנט אירופים אמירות קשות כלפי ישראל, וטענו כי היא 'מדינת אפרטהייד' שהרגה עשרות אלפי ילדים פלשתינים במהלך המלחמה. עוד נטען כי ישראל עשויה להחיל עונש מוות על קטינים, וכי מחבלים עצורים מתחת לגיל 18 סובלים מעינויים במעצר.

חברת הכנסת בן-ארי, ראש משלחת הכנסת לאסיפה, מסרה כי "הדחת ישראל ממועצת אירופה תהיה פרס לאיראן, ארגון הטרור חמאס וארגון הטרור חיזבאללה שפתחו נגדנו במלחמה ומבקשים להשמיד אותנו". בן-ארי הוסיפה כי הדחה כזו לא תקדם את השלום באזור, וקראה לוועדה להימנע מצעדים נמהרים בזמן שישראל נמצאת לקראת בחירות, מה שלדבריה מהווה התערבות בענייני פנים של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
חבר הכנסת ביסמוט מסר כי "מבקשים להדיח את ישראל ממועצת אירופה רק משום שהיא מגינה על עצמה". ביסמוט הדגיש כי ישראל מכבדת את החוק הבין-לאומי. לדבריו, "היוזמה הזאת היא צביעות".
זהו הדיון הראשון בנושא. לאחריו, צפוי להיות מוגש דו"ח מטעם הוועדה למליאת האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, ובו המלצותיה בעניין ההדחה. מליאת האסיפה צפויה להתכנס בעוד מספר חודשים ולהצביע האם תודח ישראל מהארגון.
