המאבק סביב פעילותו של מתחם ביג גלילות תחת חי גאליס בשבת עלה בשבוע החולף שלב נוסף, אך בשטח דבר לא השתנה. העסקים פתוחים, המבקרים ממשיכים להגיע – ואכיפה אין.

בשבוע שעבר שיגר מנכ”ל משרד הפנים מכתב חריג לראש עיריית רמת השרון, שבו דרש לאכוף את חוק העזר העירוני ולהטיל קנסות על עסקים הפועלים בשבת בניגוד להוראות הקיימות. אלא שלמרות הדרישה המפורשת, עד כה לא חולקו דו”חות ולא הוטלו קנסות במתחם.
כעת עוברת הסוגיה לפתחו של בית המשפט. היום (שני) צפוי להתקיים דיון בעתירה שהוגשה נגד עיריית רמת השרון, בטענה כי היא נמנעת מלאכוף את החוק, אף שהפעילות במתחם מתקיימת באופן גלוי.
לטענת העותרים, כל עוד העירייה אינה מטילה קנסות, חוק העזר העירוני נותר חסר משמעות מעשית. בשל כך הם מבקשים מבית המשפט להורות לעירייה להתחיל באכיפה בפועל.

הדיון מתקיים לאחר חודשים ארוכים של עימות ציבורי ופוליטי סביב פתיחת החנויות בשבת. בעוד שמשרד הפנים דורש לאכוף את החוק הקיים, בעיריית רמת השרון טוענים כי משאבי האכיפה מופנים בראש ובראשונה לעבירות חמורות ולעבירות שיש בהן פגיעה משמעותית בסדר הציבורי.
מהעירייה נמסר כי “העירייה פועלת בהתאם למדיניות אכיפה מסודרת, שבמסגרתה ניתנת עדיפות לעבירות המסכנות חיים ולעבירות המהוות פגיעה משמעותית בסדר הציבורי, ורק לאחר מכן לעבירות עירוניות אחרות”. עוד נמסר כי עמדת העירייה הועברה למשרד הפנים ולבית המשפט במסגרת ההליך המתנהל.

בעירייה ציינו עוד כי מועצת העיר אישרה לאחרונה ברוב גדול נוסח מתוקן לחוק העזר העירוני, שלדבריה משקף את אורח החיים בעיר ואת רצון רוב התושבים. בינתיים, בזמן שמשרד הפנים דורש אכיפה ובית המשפט נערך לדון בעתירה, בביג גלילות השבת נמשכת כסדרה.
