מפלגת נעם יצאה היום (חמישי) בקמפיין חוצות נרחב בנתיבי איילון וברחבי ירושלים, תחת הסיסמה הנחרצת: "משחררים את הכותל מבג"ץ!". המהלך מגיע לקראת הדיון הצפוי בוועדת החוקה, בראשותו של ח"כ שמחה רוטמן, בהצעת "חוק הכותל" שיזם יו"ר המפלגה, סגן השר ח"כ אבי מעוז.

הצעת החוק של ח"כ מעוז, שעברה בקריאה טרומית עם סיום מושב הקיץ האחרון, מבקשת להסדיר את השליטה במקום הקדוש ולהעבירה לידי הרבנות הראשית לישראל. מטרת החוק היא "להפסיק את ביזוי וחילול הכותל על ידי הרפורמים ובג"ץ", שלטענתם פוגעים בקדושת המקום באופן שיטתי.

אחרי העיכוב: חוק הכותל יעלה לדיון בוועדת החוקה
בהודעה רשמית שפרסמה המפלגה נמסר: "אנחנו נכנסים לשנת ה-60 לשחרור ירושלים ואין מתאים מלשחרר את הכותל – וכעת מידיו של בג"ץ והרפורמים שמחללים את קדושתו מידי חודש בחודשו ועושים הכל כדי לפגוע במדינה היהודית. הכותל שייך לכל אורכו לעם ישראל".
הדיון הקרוב בוועדת החוקה מהווה שלב משמעותי בקידום החקיקה, כאשר במפלגת נעם מקווים להעבירו בהקדם האפשרי. המפלגה רואה בחוק צעד הכרחי להשבת הסדר והכבוד הראוי לשריד בית מקדשנו, ולחיזוק הצביון היהודי של מדינת ישראל וסמליה המרכזיים.
