שגרירות ישראל בוושינגטון קיימה אמש (רביעי) אירוע חגיגי לציון יום העצמאות ה-78 של מדינת ישראל, בהשתתפות בכירים בממשל האמריקני, חברי קונגרס, דיפלומטים ומנהיגי הקהילה היהודית. האירוע נערך בגלריה הלאומית בבירה האמריקנית ועמד השנה בסימן הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית, לצד תחושת החזרה לחיים לאחר שנות המלחמה האחרונות.

באירוע השתתף כנואם המרכזי מזכיר האנרגיה של ארצות הברית, כריס רייט, שהתייחס בדבריו לעוצמת הקשר בין המדינות ולחשיבות המשך שיתוף הפעולה. "היום אנו מציינים 78 שנות עצמאות למדינת ישראל ואת השותפות המתמשכת בין ארצות הברית לישראל", אמר רייט. לדבריו, "עוצמתה של ישראל כמעצמה כלכלית וטכנולוגית משקפת את כוחם של חדשנות, חוסן וחירות".

גם חברי הקונגרס הדמוקרטים ג׳וש גוטהיימר וג׳ארד מוסקוביץ נשאו דברים במהלך הערב והדגישו את חשיבות שמירת היחסים בין ישראל לארצות הברית כסוגיה דו-מפלגתית. גוטהיימר אמר כי "עלינו לחוש גאווה ביחסי ארצות הברית-ישראל ובאופי הדו-מפלגתי של היחסים", בעוד מוסקוביץ קרא לקהילה היהודית "להפסיק להתגונן" ולעמוד בתקיפות מול גילויי אנטישמיות ותמיכה בטרור.

שגריר ישראל בארצות הברית, יחיאל לייטר, נשא נאום נרחב שבו קשר בין ההיסטוריה היהודית לבין הקמת מדינת ישראל והשותפות האסטרטגית עם ארצות הברית. "לפני שלושה דורות, מי יכול היה לדמיין מדינה יהודית ריבונית כבעלת ברית כה קרובה של ארצות הברית הגדולה?", אמר. "שתי אומות עומדות יחד, קמות ושואגות כאריות. הן מכות באויבי העולם החופשי בפטישים בחצות הלילה".

במהלך האירוע נערכה גם הופעה מרגשת של משפחת גרינליק לזכר בנם ואחיהם, שאולי גרינליק ז"ל, שנפל בקרבות בעזה בדצמבר 2023. בני המשפחה סיפרו על ההתמודדות מאז האובדן ועל הבחירה "להמשיך בחיים ובשירה" למרות הכאב. הערב נחתם במסיבת ריקודים לצלילי מוזיקה ישראלית, ברוח המסר שליווה ישראלים רבים מאז מתקפת 7 באוקטובר – "עוד נשוב לרקוד".
