לוחמים נוספים מחטיבת הנח"ל, מדווחים היום (חמישי) על עליית מדרגה במאבק הפיקודי נגד ענידת פאץ' ה"משיח". על פי עדויות המגיעות מהשטח, המפקדים החלו לאיים באופן ישיר בענישה משמעתית נגד חיילים המסרבים להסיר את הסמל ממדיהם. הדיווחים מלמדים על אווירה מתוחה ביחידה, כאשר החשש מעונשים כבדים הוביל בסופו של דבר להסרה מוחלטת של הפאצ'ים בקרב לוחמי הגדוד.

עדויות הלוחמים מעידו על כך שהם שחשים כי הדרג הפיקודי מנהל נגדם מאבק עיקש על נושא סמלי בלבד. אחד הלוחמים תיאר את השתלשלות האירועים: "המפקד בא אליי ואמר לי בצורה הכי ברורה שיש: 'אם לא תוריד את הפאץ' אתה תחטוף לפחות שבת, ואפילו יותר'. לא היה כאן מקום לדיון או להסברים".
לדברי הלוחם, האיומים הללו לא הופנו רק כלפיו אלא היו חלק מהנחיה גורפת שהועברה לחיילים. הוא הוסיף כי בעקבות הלחץ הפיקודי והפחד מהסנקציות, לא נותרה להם ברירה: "בעקבות האיומים והפחד מהעונשים כלל החיילים הסירו את הפאץ'. אף אחד לא רוצה להידפק, גם ככה אנחנו יוצאים לבית לעיתים רחוקות ולזמן קצר".

כאמור, אמש במהלך סיור של הרמטכ"ל, בצפון השומרון, הבחין בלוחם עונד את סמל ה"משיח" והורה על ענישתו המיידית ב-30 ימי מאסר והדחה מלוחמה. מאז, האירוע הצית גל של ביקורת ציבורית, גם בקרב הלוחמים עצמם ובני משפחותיהם.
מוקדם יותר היום, כתבנו לענייני צבא הלל ביטון רוזן פרסם כי על פי המידע המסתמן, העונש שהוטל על לוחם חטיבת הנח"ל יקוצר משמעותית. ההחלטה הדרמטית ביותר היא ביטול הדחתו של החייל מתפקידי לוחמה, דבר שיאפשר לו לשוב לפעילות מבצעית מלאה עם סיום תקופת המחבוש המקוצרת.
