accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

"רומסים אותנו": זעם בנח"ל בעקבות כליאת הלוחם שענד פאץ' משיח

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

כז אייר ה'תשפו (14.05.26)

95

148

like

6

dislike

לוחמים בחטיבת הנח"ל בשיחות טעונות לאחר החלטת הרמטכ"ל, אייל זמיר, לשלוח לוחם ל-30 ימי מחבוש בשל "פאץ' משיח": "אנחנו יוצאים מהקרבות בלבנון ומרגישים שהצבא מבזה את קודש הקודשים שלנו"


סערה חסרת תקדים בחטיבת הנח"ל לאחר החלטת הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, להטיל עונש כבד של 30 ימי מחבוש על לוחם שענד פאץ' "משיח" במהלך פעילות מבצעית בשומרון. בשיחות עם C14, מתארים הלוחמים תחושות קשות של פגיעה בערכי היסוד ועלבון צורב.

quote icon

"זה מה שנתן לנו כוח בלבנון"

maximize-image
images-count2+
פעילות כוחותינו בלבנון | צילום: דובר צה"ל

"אנחנו מרגישים שהצבא מבזה את הערכים שכולנו מאמינים בהם," שיתף אחד הלוחמים בכאב והוסיף: "הפאץ' הזה הוא לא רק חתיכת בד, הוא מסמל את מה שאנחנו מאמינים בו. הוא נתן לנו כוח להילחם גם כשהיינו עמוק בלבנון, רחוקים מהבית, מול פני סכנה. עכשיו באים ותוקעים לנו סכין בלב החי והפועם שלנו בתור לוחמים מאמינים."

הלוחמים טוענים כי הענישה המחמירה, שכללה גם הדחה של הלוחם מתפקיד לחימה וענישה של כל שרשרת הפיקוד, היא חלק מאג'נדה רחבה יותר. "התחושה היא שאומרים לנו: 'הנה, אתם צריכים ללכת לכלא כי אתם לא מאמינים בערכי הפרוגרס'. פוגעים לנו ברגשות, בקודש הקודשים של העם היהודי ובכל מה שהאמנו בו במשך דורות".

maximize-image
images-count2+
הרמטכ"ל אייל זמיר | צילום: דובר צה"ל

כזכור, האירוע התרחש במהלך סיור של הרמטכ"ל במגדל שמירה בשומרון. זמיר הבחין בלוחם, אור, שחזר לא מכבר מהלחימה בלבנון, כשהוא עונד את הפאץ'. הרמטכ"ל הורה לשפוט את הלוחם באופן מיידי, תוך שהוא מבהיר כי מבחינתו מדובר ב"מרד בערכי צה"ל".

העונש לא עצר בלוחם: מפקד המחלקה נידון ל-14 ימי מחבוש על תנאי, מפקד הפלוגה ננזף ומפקד הגדוד ספג הערה פיקודית. מח"ט הנח"ל אף קיים שיחת הבהרה לכלל המפקדים על "משמעת מבצעית".

maximize-image
images-count2+
פעילות כוחותינו בלבנון | צילום: דובר צה"ל

במקביל לזעם בקרב הלוחמים, אמו של הלוחם, אביבה, פנתה במכתב מטלטל לרמטכ"ל. "ראית את בני עם הפאץ' ובאחת כאילו לא ראית אותו, אלא רק את מה שענד על מדיו," כתבה בכאב. האם הדגישה כי בנה, שהתגייס לקרבי מתוך תחושת שליחות לאחר טבח 7 באוקטובר, "נזרק אל מאחורי סורג ובריח" במקום לקבל הכוונה פיקודית.

"הלוחמים צריכים לדעת שיש מפקדים שרואים אותם באופן שלם, את ההקרבה והנחישות, ולא רק את הטעות שעשו," הוסיפה האם במכתבה, וקראה לרמטכ"ל לבחון מחדש את העונש הקיצוני שעלול לפגוע בנפשו של הלוחם לאחר חוויות הלחימה הקשות שעבר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News