אימו של הלוחם אור, שלחה הלילה (רביעי) לרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר. במכתב, שהגיע לידינו, קוראת האם לבחינה מחדש של העונש חסר הפרופורציות, לטענתה, שהוטל על בנה – 30 ימי מחבוש והדחה מיידית מתפקיד לוחם – וכל זאת בשל ענידת "פאץ'" על מדיו במהלך המפגש עם הרמטכ"ל.
האירוע החל כאשר הרמטכ"ל נכנס למגדל שמירה בשומרון בו שהה אור, לוחם גאה בחטיבת הנח"ל. האם מתארת לוחם צעיר, שחווה את אירועי ה-7 באוקטובר כתלמיד תיכון ובחר להתגייס לשירות קרבי משמעותי, שחש כבוד עצום מהמפגש עם מפקד הצבא. אלא שההתרגשות הפכה במהרה לכאב. מיד לאחר השיח עם הרמטכ"ל, הוכנס אור לחדרו של המח"ט, שם נשללו חירותו וכבודו כלוחם בעקבות ה"פאץ'" שענד.
"ראית את בני עם הפאץ' ובאחת כאילו לא ראית אותו, אלא רק את מה שענד על מדיו", כתבה אביבה לרמטכ"ל. היא הדגישה כי בניגוד לציפייה שהמפקד הבכיר יעיר לחייל או ישאל על הסמל, התוצאה הייתה ענישה מחמירה שכללה הדחה מהלחימה ושליחת הלוחם, שזה עתה חזר מהקרבות בלבנון, אל מאחורי סורג ובריח. לטענתה, ענישה כזו פוגעת אנושות באמונו של הלוחם במערכת ועלולה לערער את מצבו הנפשי לאחר החוויות הקשות שעבר בשדה הקרב.

אור, כך עולה מהמכתב, הוא לוחם בוגר שעבר את טבילת האש בחזית הצפונית. אמו מתארת כיצד שדה הקרב הרחיק אותו מילדותו והעניק לו מבט בוגר ושונה. אביבה מבהירה במכתבה כי היא אינה מתיימרת לתת עצות פיקודיות בנושא משמעת, אך עומדת על כך שחייבת להיות מידתיות בענישה. "הלוחמים צריכים לדעת שיש מפקדים שרואים אותם באופן שלם – את ההקרבה, ההתמדה והנחישות, ולא רק את הטעות שעשו", כתבה.
המכתב מסתיים בקריאה נרגשת לרב-אלוף זמיר לראות באור לא רק חייל שטעה, אלא לוחם שאוהב את צה"ל באמת ובתמים. "תפקידנו הוא לתקן – לא לשבור", סיכמה האם את פנייתה, בבקשה להעניק לבנה שיעור מידתי מבלי למחוק את הדרך המפוארת שעבר ומבלי לפגוע בנפשו.
