משטרת ישראל הודיעה היום (רביעי) על מעצרו של אזרח ישראלי בהולנד, במסגרת חקירה בינלאומית רחבת היקף. המעצר בוצע לאחר חקירה משותפת שארכה מספר חודשים, בשיתוף פעולה עם משטרת הולנד. החשוד, גבר בן 32 המתגורר באמסטרדם, נעצר בחשד ששלח חבילות דואר שהכילו סמים מהולנד לישראל.

על פי ממצאי החקירה שפורסמו, החשוד נחשב לחלק מרשת הברחה גלובלית מתוחכמת ומאורגנת היטב. הרשת פעלה להברחת כמויות גדולות של סמים מרחבי אירופה לא רק לישראל, אלא גם למדינות נוספות. הסמים שונעו באמצעות חבילות דואר והוסלקו בשיטות מתקדמות ומטעות, המעידות על רמת תכנון ותיאום גבוהה.
במשטרה מעריכים כי הרשת היוותה איום משמעותי על שלום הציבור, וזאת בשל היקפה הנרחב, פריסתה הבינלאומית ואופי פעילותה המאורגן. החקירה עודנה מתנהלת, ובמשטרה מדגישים כי צפויים מעצרים נוספים של חשודים נוספים, הן בישראל והן במדינות נוספות ברחבי אירופה, ככל שהחקירה תתקדם.
