האב השכול חגי לובר קרא היום (רביעי) להפלת הממשלה אם יאושר חוק הגיוס המקודם בכנסת, צעד שעורר התנגדות מצד האב השכול יהושע שני שהגיב כי פירוק השותפות בין מפלגות הימין בעת הזו מהווה חוסר אחריות ציבורית שעלול להוביל להקמת ממשלת שמאל ולפגיעה בביטחון ובהתיישבות.

בתגובתו טען שני כי לובר פועל מתוך "צדקנות ופופוליזם" וכי הנהגה ציבורית דורשת "שכל ולא רק רגש, בגרות ולא ילדותיות". שני הזהיר כי פירוק המחנה הלאומי בעת הזו עלול להוביל למה שהגדיר כ"אוסלו ג'" ולמחיקת הישגים בתחומי הביטחון וההתיישבות, והוסיף ביקורת על השימוש בשכול כטיעון פוליטי: "גם הבן שלי באדמה, אך הכאב לא מקנה מונופול על האמת, ובוודאי לא פטור מאחריות על נזק ציבורי".
לובר, ששכל את בנו יהונתן הי"ד בקרבות ברצועת עזה, טען מצידו בפוסט המקורי כי חוק הגיוס הוא "יריקה בפרצופם של הלוחמים" והנצחת המצב של "אלמנות חיות שבעליהן במילואים נצחיים". הוא קרא לחברי הקואליציה לא להיכנע ללחצים פוליטיים והדגיש כי אין להשלים עם עוול של "אסירי עולם התורה מזויפים", תוך שהוא מבהיר כי לא יצביע למפלגה שתתמוך בחוק, גם אם המחיר יהיה הפלת הממשלה ועליית השמאל לשלטון.

בדבריו התייחס לובר גם לביקורת הצפויה נגדו ודחה טענות על מניעים זרים או "שנאת חרדים". "בן אחד שלי באדמה, אחד משרת כעת בלבנון ואחד בעזה", כתב לובר, "אז מי אתם שתטילו ספק בכנות כוונותיי?". לשיטתו, החוק המוצע מהווה "סיכון ביטחוני וקריעת החברה", ולכן יש לעצור אותו באופן מיידי, שכן לדבריו "יש דברים שמפילים ממשלה ויש דברים שמפילים אומה".
מנגד, יהושע שני השיב כי לובר "משחק באש" ומשרת את מטרות השמאל והמפלגות הערביות. שני טען כי פוליטיקה היא "אמנות האפשר, של בריתות ושל אחריות", והאשים את לובר בניהול קמפיין בלתי פוסק נגד השותפים הטבעיים של המחנה הלאומי. הוא הדגיש כי המאבק הפנימי פוגע ביכולת העמידה של המדינה מול אתגרים אסטרטגיים ומתעלם מהתהליכים ארוכי הטווח הנדרשים לתיקון המצב.

שני חתם את דבריו בקביעה כי ההנהגה הלאומית מחויבת לאורך רוח ולמניעת צעדים פזיזים שיובילו לאובדן השלטון. "מי שבוחר לפרק את המחנה הלאומי בגלל טהרנות פוליטית, עלול להתעורר לבוקר של אסון," הזהיר שני, תוך שהוא מביע תקווה כי "הדרך המסוכנת" שמציע לובר לא תזכה לתמיכה ציבורית רחבה שתביא לקריסת הקואליציה בשיא המערכה הצבאית.
