ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד, נשא היום (שלישי) נאום בכנס הראשון של מפלגת "ביחד" המשותפת לו ולראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, והצהיר כי הוא מוכן לחתום שבנט יכול להוביל את המדינה בשנים הקרובות. במקביל, הודיע לפיד כי הצעת חוק לפיזור הכנסת הונחה על שולחן הכנסת ותעלה להצבעה כבר בשבוע הבא.

במהלך נאומו, פנה לפיד לקהל והסביר את החלטתו לתמוך בבנט: "הייתי צריך לשאול את עצמי רק שאלה אחת: האם אני מוכן לחתום בפניכם שנפתלי בנט יכול להוביל את המדינה בשנים הקרובות? התשובה היא 'כן'". הוא הוסיף והצהיר: "אנחנו פה כדי לסיים את עידן הפחד. הרוב המכריע של הישראלים רוצים ממשלה שרואה אותם, שאכפת לה מהם".
לפיד הדגיש את השותפות והחברות העמוקה בינו לבין בנט, למרות 'חילוקי הדעות האידיאולוגיים'. "בנט ואני לא מעמידים פנים שאנחנו מסכימים על כל דבר. הוא איש ימין, אני איש מרכז, יש בינינו מחלוקות, וזה טוב", אמר. "לפני כל הוויכוחים אנחנו פטריוטים, אנחנו ציונים, אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית, ואנחנו מאמינים אחד בשני".

לסיום, פנה לפיד לצעירים בקהל וקרא להם לא להיכנע לפוליטיקה של פחד וגזענות. "יש הזדמנות אמיתית לעשות תיקון, לעשות את כל מה שהבטחנו לעצמנו", אמר. "אתם היום המפלגה הגדולה ביותר במדינת ישראל, ואתם תהפכו אותה לממשלה הבאה של מדינת ישראל!". הוא הזמין את בנט לבמה כשהוא מכנה אותו: "ראש הממשלה בעתיד הקרוב של מדינת ישראל".
