היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן החליטו לנקוט בצעד חריג ולהעביר לבדיקה חיצונית את טענותיו של נציב שב״ס קובי יעקובי בנוגע להתנהלות פסולה לכאורה בתיק המתנהל נגדו, כך פרסם היום (שלישי) העיתונאי אבישי גרינצייג.

במוקד הטענות עומד עד התביעה המרכזי בפרשה, תנ״צ ליאור אבודרהם, שלפי טענת יעקובי קיים קשר פסול עם חוקרת מח״ש שהייתה מעורבת בחקירת התיק נגד נציב שב״ס. הטענות הועלו על ידי צוות ההגנה של יעקובי, שטען כי בידיו ראיות המחזקות את החשדות.

בתחילת השבוע נפגש סנגורו של יעקובי עם היועצת המשפטית לממשלה והציג בפניה את הראיות והמידע שבידיו. במהלך הפגישה נטען כי הקשר הנטען בין אבודרהם לבין חוקרת מח״ש עלול להשפיע על תקינות ההליך ועל אמינות החקירה.
בתום הישיבה, ולאחר בחינת החומרים שהוצגו, החליטו היועמ״שית ופרקליט המדינה להעביר את בדיקת הפרשה לגוף חקירה חיצוני.
