בית המשפט העליון קבע הערב (שלישי) פה אחד כי החלטתו של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, להעביר מתפקידה את יושבת ראש ועדת האיתור לחברי מועצת תאגיד השידור הישראלי, השופטת בדימוס נחמה מוניץ, התקבלה בחוסר סמכות ודינה בטלות. השופטים עופר גרוסקופף, גילה כנפי-שטייניץ וחאלד כבוב פסקו כי הנימוקים שהציג השר להדחה – ובהם טענות לפגיעה בעצמאות שיקול דעתה בשל לחצי הייעוץ המשפטי ופגמים בהליך האיתור – אינם מבססים את סמכותו להפסיק את כהונתה.

בפסק הדין נטען כי מעורבות הייעוץ המשפטי בהליך האיתור הייתה נדרשת, וכי פעולה בהתאם לעמדה משפטית מוסמכת אינה יכולה להיחשב כאי-מילוי תפקיד כראוי. כמו כן, נקבע כי לא הונחה תשתית עובדתית מספקת לטענת השר בדבר מעורבות גורמים חיצוניים זרים בהליך. בית המשפט הדגיש כי מועצת התאגיד משותקת מאז נובמבר 2024, מצב הגורם נזק משמעותי לגוף השידור הציבורי, ולפיכך הורה לשר לפעול במהירות הראויה להשלמת מינויים של כל 12 חברי המועצה.

לצד ההסכמה על ביטול ההדחה, התגלעה מחלוקת משפטית בין השופטים גרוסקופף וכנפי-שטייניץ בשאלה האם ועדת האיתור רשאית לפעול בהרכב חסר. השופט גרוסקופף סבר כי הוועדה מוסמכת לפעול גם בשני חברים, בעוד השופטת כנפי-שטייניץ סברה כי הדבר אפשרי רק במקרים של ליקויים ספציפיים במינוי. עם זאת, השופטים הסכימו כי אין מקום לבטל פעולות שביצעה הוועדה בעבר, וכי על כל הגורמים לפעול כעת לאיוש התפקידים הנדרשים ללא עיכוב נוסף.
