במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הרחבה משמעותית בפעילות הקרקעית בדרום לבנון, זאת לאחר שלראשונה מזה למעלה משנתיים וחצי של לחימה, כוחותינו חצו את נהר הליטאני ופועלים במבצע חשאי בעומק לבנון. לוחמי סיירת גולני ויחידת אגוז, יחד עם כוחות הנדסה ושריון, השיגו שליטה מבצעית במרחב המרוחק כעשרה קילומטרים מהגבול, כחלק מהיערכות להרחבת הפעילות המבצעית מול ארגון הטרור חיזבאללה.

הכוחות חצו את הנהר בסוף השבוע האחרון, ולאחר שהתמודדו עם שלוש התקלויות שונות עם מחבלים, מהן נפצעו שמונה לוחמים. "נשברה תקרת הזכוכית", אמר מפקד הסיירת בתיעוד מהשטח. במקביל, כוחות ההנדסה פעלו להקמת מספר מעברים על הנהר, המאפשרים תנועה רחבה של לוחמים וכלי שריון לקראת השלבים הבאים של הפעולה.
במקביל לפעולה מעבר לליטאני, כוחותינו ממשיכים לתקוף בעוצמה בדרום לבנון. ביממה האחרונה בלבד הותקפו למעלה מ-45 תשתיות טרור של חיזבאללה, בהן מחסני אמל"ח, מבנים צבאיים ומשגרים. במהלך החודש האחרון חוסלו למעלה מ-350 מחבלים והותקפו כ-1,100 מטרות של הארגון.

בין הפעולות האחרונות, כוחות אוגדה 91 חיסלו חוליית מחבלים שניסתה להעביר משגרי טילים על גבי משאית. בנוסף, בפעם השנייה תוך 24 שעות, מחבלי חיזבאללה שיגרו טיל נ"מ לעבר כלי טיס של חיל האוויר, אך נכשלו בניסיון היירוט. המחבל שביצע את השיגור חוסל מהאוויר זמן קצר לאחר מכן, בעת שניסה להימלט על אופנוע.
בשטח, הלוחמים חדורי מוטיבציה ומפצירים בפיקוד הבכיר לא לעצור את המהלך, אך בצמרת המדינית והביטחונית נרשמים חילוקי דעות בנוגע להרחבת הפעולה. על פי גורמים בישראל, הדרג המדיני נמנע משינוי הסטטוס קוו בלבנון עד שתתבהר התמונה בזירה האיראנית, אך מבהירים כי הלחימה העוצמתית תשוב, "זה יכול להיות ימים או שבועות".
