בית"ר ירושלים תעמוד מחר (שלישי) בפני המבחן הגדול ביותר שלה העונה, כשתפגוש באצטדיון טדי שצפוי להיות מלא עד אפס מקום, את המוליכה הפועל באר שבע לקרב צמרת שעשוי להשפיע באופן ישיר על מאבק האליפות.

הקבוצה של ברק יצחקי מגיעה להתמודדות אחרי התבוסה 3:0 למכבי חיפה, תוצאה שהורידה אותה למקום השני והשאירה אותה במרחק שתי נקודות בלבד מהפסגה.
לקראת המשחק נערכה הבוקר מסיבת עיתונאים, בה דיברו המאמן ברק יצחקי והשוער מיגל סילבה על ההכנות, התחושות והאווירה במועדון.
צפו במסיבת העיתונאים המלאה של בית"ר ירושלים:
מיגל סילבה היה הראשון לדבר והתייחס לאווירה בבית"ר ירושלים אחרי ההפסד למכבי חיפה: "האווירה טובה, אנחנו אופטימיים לקראת המשחק. שום דבר לא השתנה אפילו עם ההפסד. אנחנו יודעים שיש לנו הזדמנות גדולה כי אנחנו משחקים בבית, ואנחנו יכולים לשנות הכל. אנחנו באים למשחק עם הרבה כוח".
בהמשך נשאל סילבה האם מדובר במשחק שמביא איתו לחץ יוצא דופן והשיב: "במועדון כזה תמיד יש לחץ, אבל זה עוד משחק שבו אנחנו צריכים להראות את הכדורגל שלנו ואת האיכות שלנו ולהביא את שלוש הנקודות".

השוער התייחס גם להשפעה האפשרית של ההפסד האחרון על הצד המנטלי של הקבוצה ואמר: "אני לא חושב. עבר זמן רב מאז שניצחנו אותם בבית, אבל הכל לצידנו עכשיו – אנחנו משחקים בבית עם הרבה תמיכה. תמיד יש פעם ראשונה ואני מאמין שנעשה את זה. מבחינה מנטלית אנחנו מאוחדים".
לקראת האווירה שצפויה בטדי, סילבה הדגיש את החשיבות של הקהל עבור הקבוצה: "אני חושב שזה יכול לעזור לנו מאוד. כולם יהיו איתנו וידחפו אותנו. אנחנו צריכים להתחיל את המשחק ולהביא את האוהדים לצידנו, להראות את הכדורגל שלנו ועם התמיכה הזאת דברים טובים יכולים לקרות. אני חושב שהם יודעים מה עשינו העונה. הראנו כדורגל טוב והראנו שאנחנו קבוצה נהדרת. הם מאמינים בנו ואנחנו מאמינים בהם שהם יהיו איתנו כל המשחק. ביחד נוכל להשיג משהו גדול".

לאחר מכן דיבר המאמן ברק יצחקי, והתייחס תחילה להפסד האחרון מול מכבי חיפה ולהכנות לקראת המשחק מול באר שבע: "ההפסד האחרון למכבי חיפה לא היה נעים לאף אחד, אבל כמו שאני אומר לשחקנים וגם לעצמי אחרי ניצחונות גדולים צריך יום אחרי כבר לחשוב קדימה, וגם אחרי הפסד מאכזב כזה. אנחנו כבר מסתכלים למשחק מחר, שזו המטרה העיקרית".
יצחקי הוסיף: "אני מרגיש את כל ההתלהבות והאווירה מסביב, אבל מבחינתי הדבר החשוב הוא לנטרל את רעשי הרקע ולהשאיר את השחקנים מפוקסים. המטרה היא לבוא ולעשות עבודה על המגרש ולנצח".

יצחקי סיפר גם על השיחה שערך עם שחקניו בימים האחרונים, במטרה להרים את מצב הרוח ולהבהיר שמאבק האליפות עדיין פתוח לחלוטין: "קודם כל זו לא הפעם הראשונה שאני מדבר איתם על זה. אני לא נוהג לדבר אחרי משחקים, אבל חשבתי שזה הזמן הנכון לחזק אותם כי הם בעונה מדהימה ואני לא רוצה שהפסד אחד ישפיע להם על מצב הרוח. מחכה לנו משחק קשה מול הקבוצה שבמקום השני, ואני מקווה שאנחנו נסיים את המשחק הזה במקום הראשון".
בנוגע למאזן השלילי של בית"ר מול באר שבע בשנים האחרונות, אמר המאמן: "אמרת שהרבה זמן לא ניצחנו אותם ואתה צודק. אין מומנט טוב יותר ממחר לעשות את זה ולסיים את התקופה הארוכה שבית"ר לא ניצחה את הפועל באר שבע".

כשנשאל על האפשרות לזכות באליפות ולהיכנס לרשימה מצומצמת של מאמנים שהובילו את בית"ר לתואר, השיב: "קודם כל צריכים להתחיל בזה שננצח את המשחק מחר, ואחרי זה נסתכל יותר רחוק. בטח שאנחנו חושבים על זה וזה יושב לנו בראש, אבל גם במשחק הזה דברים יהיו פתוחים ואני מקווה שנסיים במקום שאנחנו רוצים להיות בו".
יצחקי גם התייחס לשחקנים הבכירים שלו וליכולת שלהם להתמודד עם הלחץ במעמדים כאלה: "אני חושב שלא צריך להגיד לאף שחקן, בטח לא לשחקנים כמו עומר או ירדן שרגילים ללחץ ויודעים להתמודד איתו. שחקנים בסדר גודל כזה לא צריכים שיכניסו בהם מוטיבציה, בטח לא במשחקים כאלה".
על הסערה סביב עומר אצילי וההחלטה שלא לפתוח איתו מול מכבי חיפה אמר: "אין לי כוח להתייחס לשטויות האלה, אנשים לא מבינים בכלל מה קורה בפנים. עומר מאוד רצה לשחק אבל הוא הרגיש כאבים אחרי המשחק נגד הפועל תל אביב במקום שבו הייתה לו פציעה ישנה, ולא רציתי לקחת סיכון, זאת לא הסיבה שבגללה הפסדנו".

לקראת המשחק עצמו הדגיש יצחקי את החשיבות של הביתיות בטדי: "באר שבע קבוצה טובה שנמצאת במקום הראשון ואנחנו נותנים לה כבוד, אבל אנחנו לא מפחדים מאף קבוצה, בטח לא בטדי. אנחנו צריכים לגלות אופי ולהיות אמיצים, ועם הדחיפה של הקהל נדע להתאושש מהמשחק האחרון".
המאמן התייחס גם לביקורת סביב ספיגת השערים בתקופה האחרונה: "אנחנו קבוצה התקפית שתוקפת ברוב שלבי המשחק, ולפעמים אנחנו חשופים. זה משהו שאנחנו עובדים עליו, אבל מגיע לשחקנים שלי הרבה יותר קרדיט על הנקודות הטובות מתחילת העונה".
לסיום נשאל יצחקי האם הלחץ סביב מאבק האליפות משפיע עליו מחוץ למגרש והשיב בחיוך: "אני ישן טוב בלילה, ואני בטוח שגם השחקנים שלי. אף שחקן של היריבה לא עולה לי בלילה, אני בטוח שהשחקנים שלי עולים בלילה ליריבה".

