שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, פנה היום (שני) רשמית לנציב שירות המדינה החדש דורון כהן בדרישה לפתוח בהליך משמעתי נגד עו"ד גלי בהרב-מיארה ועו"ד אביטל סומפולינסקי. התלונה מתבססת על מסמך רשמי שהוגש לבג"ץ, ממנו עולה לכאורה כי הייעוץ המשפטי מנע מהממשלה להגיש את עמדתה במועדים שקבע בית המשפט. קרעי טוען כי מדובר בהתנהלות המהווה חריגה בוטה מסמכות ופגיעה במינהל התקין.

בתלונה נטען כי הייעוץ המשפטי פועל באופן שחורג מהליווי המקצועי הנדרש והופך לכלי לסיכול פעילות הדרג הנבחר. קרעי מציין כי לא מדובר באירוע חד-פעמי: "אין מדובר בתקלה נקודתית, אלא בדפוס פעולה שערורייתי החוזר על עצמו". המקרה הנוכחי, כך נטען, פגע גם במועצת הרשות השנייה, שקיבלה תשובה באשר לייצוגה רק דקות ספורות לפני תום המועד המשפטי, דבר שלא אפשר לה להשמיע את עמדתה.
קרעי כותב בתלונתו כי "סמכות הייעוץ המשפטי, אשר נועדה ללוות את עבודת הממשלה, הופעלה בפועל באופן שמנע את פעולתה, סיכל את יכולתה להישמע בפני בית המשפט ופגע בהליך השיפוטי עצמו". בנוסף, השר מאשים את המשנה ליועמ"שית, אביטל סומפולינסקי, בניהול "התנהלות בריונית ובלתי חוקית" במטרה לשתק את פעילות הלשכה המשפטית של משרד התקשורת ללא סמכות חוקית.

השר קרעי דורש מהנציב לפעול בנחרצות: "אבקש לבחון באופן מיידי את הפעלת סמכותך… לרבות אפשרות השעיה זמנית של הגורמים הנוגעים בדבר עד להשלמת הבירור".
התלונה מוגשת בשיאו של מתח מתמשך בין שר התקשורת לצמרת משרד המשפטים. הרקע המיידי הוא מסמך רשמי שהגיש מזכיר הממשלה לבית המשפט העליון, המציג תמונה לפיה עמדת הממשלה לא הוגשה במועד בשל התנהלותה של היועמ"שית.
