הסנטור לינדזי גרהאם, ממקורביו הבולטים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מגיב לדחיית ההצעה האיראנית על ידי הנשיא ורומז על אפשרות לשינוי מדיניות. "אני מעריך את מאמציו הכנים של הנשיא טראמפ למצוא פתרון דיפלומטי", כתב גרהאם, "עם זאת, לדעתי הגיע הזמן לשקול שינוי כיוון מול משטר הטרור האיראני".

דבריו של גרהאם מגיעים לאחר שהנשיא טראמפ דחה את תגובת טהרן להצעת ארה"ב בנוגע למשא ומתן. טראמפ הגדיר את התגובה כ"בלתי מתקבלת על הדעת" וציין כי לאחר שקרא את המסר מנציגי איראן, הוא "אינו אוהב אותה". התגובה החריפה של הנשיא מסמנת מתיחות גוברת בין המדינות.

באיראן משיבים לטראמפ לאחר שדחה את תגובתם להסכם
בטהרן לא נשארו חייבים, ובכיר במשטר האיראני מסר לסוכנות הידיעות "תסנים" תגובה עוקצנית לדברי הנשיא האמריקני. "ראינו את תגובת 'לכאורה נשיא ארצות הברית'. זה לא חשוב בכלל, אף אחד באיראן לא כותב תוכניות כדי לרצות את טראמפ", אמר הבכיר והוסיף כי "טראמפ בכלל לא אוהב את המציאות, לכן הוא מפסיד לאיראן שוב ושוב".

בתוך כך, דיווח שהתפרסם מוקדם יותר ברשת "אל-ערביה" חושף פרטים מההצעה האיראנית. על פי מקורות יודעי דבר, טהרן קושרת את גורל האורניום המועשר שברשותה בהצלחת המשא ומתן, ומתחייבת כי במקרה של הצלחה, כל הכמות המועשרת תוצא משטחה של איראן.
לפי אותם מקורות, סוגיית האורניום נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת פתרון, אך הודגש כי אין כל דיון על פירוק מתקני הגרעין עצמם. עם זאת, המתקנים יהיו נתונים לפיקוח מלא של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, וקיימת סבירות גבוהה להעברת האורניום למדינה שלישית.

התגובה המלאה של גרהאם: "אני מעריך את מאמציו הכנים של הנשיא טראמפ למצוא פתרון דיפלומטי לשינוי התנהגותו של משטר הטרור האיראני. עם זאת, בין התקפותיהם המתמשכות על ספנות בינלאומית, ההתקפות המתמשכות על בעלות בריתנו במזרח התיכון וכעת תגובה בלתי מקובלת לחלוטין להצעה הדיפלומטית של אמריקה, לדעתי הגיע הזמן לשקול שינוי כיוון. פרויקט חירות פלוס נשמע די טוב כרגע".
