זה באמת לא ייאמן ועובר כל גבול. ביום שלישי בבוקר אמור להתקיים דיון בבג"ץ לגבי גורל חומר החקירה בתיק וגורל הפצ"רית, בעוד שהיועצת המודחת אמורה הייתה להשיב לעתירת פורום 'בוחרים בחיים' עד היום בשעה 09:00 בבוקר. אלא שמיארה, כרגיל, לא הגישה, וכרגיל, אחרי שעבר המועד – ביקשה ארכה עד השעה 21:00 בערב.

השופט עמית כתב כי "יש להצר" על עצם הבקשה ועל העיתוי שבו הוגשה. עם זאת, אישר כמובן את הדחיה והוסיף כי "יש להניח" שלא יתבקשו הארכות נוספות. מיארה אגב, כהרגלה גם מסרבת להשיב במשך כל הזמן שחלף לבקשת השר לוין לייצוג פרטי. אין תחתית.
מטעם עורכי הדין של העותרים נמסר: "מדובר בהתנהלות חמורה ביותר. אין בעל דין רגיל שהיה מעלה בדעתו ליטול לעצמו חירות דיונית כפי שנטלו לעצמם המשיבים: להתעלם ממועד שקבע בית המשפט בהחלטתו, להותיר את העותרים ללא תגובה מקדמית במועד ולמעשה להציבם בפני עובדה מוגמרת ערב הדיון".

עוד הוסיפו: "הדברים מקבלים משנה חומרה שעה שהדיון בעתירה קבוע בעוד פחות מ-48 שעות. הגשת תגובה בשלב כה מאוחר תעניק למשיבים יתרון דיוני בלתי הוגן, שכן העותרים יידרשו להתמודד עם טענותיהם בזמן בלתי סביר, מבלי שתעמוד להם שהות ראויה להיערך אליהן".
הסיפור הנכחי מגיע לאחר שאמש עורכי הדין המייצגים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את הממשלה ואת האלוף רומן גופמן, הגישו הודעה חריפה לבית המשפט העליון ובה דרישה דרמטית. הסנגורים דרשו למנוע מהיועצת המשפטית לממשלה להגיש את תגובתה לעתירות בעניין מינוי ראש המוסד רומן גופמן.

לטענת עורכי הדין, בעוד שהם עמלו "לילות כימים" כדי לעמוד בלוחות הזמנים שקצב בית המשפט, היועמ"שית בחרה להפר את ההחלטות פעם אחר פעם וליטול לעצמה "חירות דיונית" פסולה. לשיטתם, העיכוב מצד היועצת נועד לייצר לה יתרון דיוני לא הוגן, כך שתוכל לערוך "מקצה שיפורים" לתגובתה לאחר שתעיין בטענות המשיבים האחרים.
לאור זאת, דורשים עורכי הדין מבית המשפט לנהוג ביועצת כפי שהוא נוהג בכל "סתם מתדיין": להורות על קיום הדיון בעתירות בהיעדרה ולא להתיר לה להגיש תגובה כלל. "אין להתיר לחוטאת לצאת נשכרת", נכתב בהודעה, "והגיעה השעה לשים קץ להתנהלות זו שפוגעת הן באמון הציבור כלפי בית המשפט הנכבד, הן באמון הציבור כלפי מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה והן באמון הציבור במערכת המשפט בכלל".
