accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

הספינה טובעת: המהלך הנואש של איראן בעקבות המצור הימי

דרור בלאזאדה

דרור בלאזאדה

כג אייר ה'תשפו (10.05.26)

6

229

like

1

dislike

חודש למצור האמריקני והלחץ בטהרן גובר • על פי מידע שהגיע לחדשות 14, האיראנים החלו להשתמש במכליות ישנות שדולפות ומאבדים כמויות נפט גדולות • במערכת הנפט האיראנית מבינים את חומרת המצב, וישנם בכירים שכבר מחפשים דרכי מילוט מהמדינה


פרסום ראשון: המצור הימי שהטילה ארה"ב במיצרי הורמוז מכניס את המשטר האיראני ללחץ חסר תקדים, וחודש לאחר תחילתו נראה כי ההשלכות חמורות בהרבה ממה שדווח עד כה. לאחר דיווחים על הקפאת משכורות ושימוש במיכליות ישנות לאגירת נפט, מידע חדש שהגיע היום (ראשון) לידי חדשות 14 חושף את עומק הייאוש בטהרן.

maximize-image
images-count1+
תקיפת מאגרי נפט באיראן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

על פי המידע, האיראנים החלו להשתמש בצי של מיכליות נפט ישנות, כאלו שלא היו בשימוש במשך עשרות שנים. במשטר מודעים היטב לבעיות התחזוקה הקשות של המיכליות ולכך שהן אינן אטומות כראוי, אך למרות זאת ממשיכים להזרים אליהן כמויות אדירות של נפט גולמי, מה שגורם לדליפות נרחבות ולזיהום הים.

ההחלטה להשתמש במיכליות הדולפות, שמובילה לאובדן כמויות גדולות של נפט יקר, נובעת מחשש גדול עוד יותר: עצירת השאיבה. באיראן חוששים כי סגירת בארות הנפט לתקופה ממושכת תגרום להן נזק בלתי הפיך, שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לתקן בעתיד, ולכן הם מעדיפים לאבד נפט ובלבד שזרימתו תימשך.

maximize-image
images-count1+
צילום: פיקוד המרכז האמריקני

המשבר העמוק מחלחל גם לתוך המערכת עצמה, וההבנה לגבי חומרת המצב מתחילה להתפשט. על פי מקורות, בכירים במערכת הנפט האיראנית, שמבינים כי המשבר חמור מכפי ששיערו בתחילה, כבר החלו לבחון דרכי מילוט ומחפשים דרך לצאת מאיראן לפני הקריסה הכלכלית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News