אם רכשתם אייפון בשנים האחרונות, ייתכן שגם אתם חוויתם את התסכול כאשר אפל הסירה את סרגל עוצמת הקול הוויזואלי ממסך הנעילה עם השקת גרסת iOS 16 לפני כארבע שנים. מאז, נאלצו המשתמשים להסתמך רק על כפתורי הצד הפיזיים של המכשיר בזמן האזנה למוזיקה, רדיו או פודקאסטים – מה שלעיתים הקשה על קביעת עוצמת שמע מדויקת. היום (ראשון), אפל החליטה כי בעדכוני המערכת האחרונים, בגרסא iOS 18.2, האפשרות הזו חוזרת למשתמשים.

החזרת הסרגל מאפשרת שליטה נוחה ומהירה בסאונד מבלי לבצע פתיחת נעילה למכשיר (Unlock), דבר שימושי במיוחד בזמן נהיגה, אימון גופני או נסיעה בתחבורה ציבורית. השליטה דרך המסך ("סליידר") נחשבת למדויקת יותר מאשר הלחיצה על הכפתורים הפיזיים, שנוטים לקפוץ במרווחים קבועים שלעיתים חזקים או חלשים מדי עבור האוזן.
כדי להחזיר את הסרגל למסך שלכם כבר היום, יש לבצע ארבעה שלבים פשוטים בהגדרות המכשיר: נכנסים לאפליקציית ההגדרות (Settings) ולאחר מכן בוחרים בנגישות (Accessibility). תחת קטגוריית "שמיעה" יש ללחוץ על שמע וויזואלי (Audio & Visual) ולבסוף להפעיל את המתג ליד האפשרות "הצג תמיד בקרת עוצמת קול" (Always Show Volume Control). מרגע זה, בכל פעם שתנגנו תוכן שמע, הסרגל המוכר יופיע שוב על גבי מסך הנעילה שלכם.
