לפי דיווחים בטהרן, משרד המודיעין האיראני טוען כי ביצע היום (ראשון) סיכול של מה שהגדיר כפעילות נרחבת של המוסד הישראלי בשטח המדינה. לפי הדיווחים בטהרן, כוחות הביטחון פירקו שני תאים מבצעיים שפעלו במחוזות מערב אזרבייג'ן, כרמאן ואלבורז. באיראן אף טוענים כי "התאים תכננו לבצע פעולות טרור נגד 'מרכזים רגישים' ואף להתנקש באישיות בכירה".

הדיווח האיראני מציין כי במהלך המעצרים במערב אזרבייג'ן התפתח קרב יריות שבו נהרג אחד החשודים, בעוד האחרים נעצרו. בנוסף, צוין מעצרו של אזרח המכונה "מסעוד ט'", אותו הגדירו בטהרן כ"בוגד" שניסה לכאורה להבריח מידע צבאי מסווג מגבולות המדינה. לצד ההודעה, הציגו האיראנים תמונות של ציוד הכולל מיקרו-כטב"מים, כלי נשק ומכשירי תקשורת לוויינית של "סטארלינק", שנתפסו לטענתם בפשיטות.
יש לציין כי מדובר במידע המגיע ישירות ממשרד המודיעין של משטר האייתוללות הרצחני, ללא כל אישור ממקור עצמאי או ישראלי. מומחים מציינים כי הודעות דומות מתפרסמות בטהרן בתדירות גבוהה, לעיתים קרובות כדי להצדיק מעצרי שווא של אזרחים או כדי לייצר מצג של שליטה ביטחונית אל מול מתיחות פנימית גואה. כל זאת על רקע האפשרות הקיימת לחידוש הלחימה הישראלית-אמריקאית באזור.
