מתקפה חריפה של גורם בכיר בממשלה נגד ראש המוסד היוצא דדי ברנע. אחרי שבמענה היועמ"שית לבג"ץ שמבקשת לפסול את מינויו של רומן גופמן לתפקיד ראש המוסד, בו ציינה כי בידה מכתב מברנע המדגיש עד כמה מדובר בתפקיד רגיש, הגיב בכיר בממשלה לדברים ואמר: "מה פתאום ברנע מתערב בנושא ומתייחס בכלל ליועמ"שית, שלא מייצגת איש בנושא. התנהלותו היא חרפה". הוא הדגיש כי מי שפנה לברנע לקבל את חוות דעתו הסודית באשר לרגישות תפקיד ראש המוסד היא היועמ"שית עצמה.

עוד אמר הגורם כי בשלב הזה לא יודעים בלשכת ראש הממשלה מה כתב ברנע ליועמ"שית לאחר פנייתה בנושא "אולם היה עליו לא להתייחס ולא לכתוב לה דבר שישמש אותה בטיעוניה נגד מינויו של גופמן", אמר. עוד ציין כי לאחר שהממשלה החליטה שהיועמ"שית לא מייצגת את עמדתה ואף הביאה עו"ד פרטי שייצג אותה בדיון בבג"ץ, ולאחר שגם וועדת המינויים בראשות השופט בדימוס אשר גרוניס נהגה באופן דומה ולא מקבלת את חוות דעת היועמ"שית, נותרה היועמ"שית כמי שמייצגת את עצמה בלבד ולכן לא היה צריך ברנע לפתף פעולה כלל עם בקשותיה. יצויין כי גם במענה הממשלה לבג"ץ, שנמסרה כבר ביום חמישי, שהיה המועד האחרון למסירת תגובה לעתירות לבג"ץ, טוען בא כוח הממשלה כי בית המשפט מתבקש שלא להתייחס לחוות דעתה של היועמ"שית כיוון שאינה מייצגת איש בעניין וכן בשל האיחור הרב בהגשת תגובתה, הרבה אחרי המועד האחרון.

יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' הגיב להתנגדות היועמ"שית למינוי גופמן ואמר כי "ההתייצבות של היועצת המשפטית לממשלה בפעם המי יודע כמה נגד הממשלה ונגד ראש הממשלה בנושא מינויו של רומן גופמן לראש המוסד – מינוי נכון וראוי שהוא בסמכות ואחריות בלעדית של ראש הממשלה – היא צעד אחד יותר מידי מצד מערכת מושחתת שחטפה את מדינת ישראל. גלי בהרב מיארה רואה את עצמה כבר זמן רב חלק בלתי נפרד מהאופוזיציה… מושחתים נמאסתם".
ח"כ אלמוג כהן אמר כי "הפגיעה בביטחון המדינה של הגברת גלי בהרב-מיארה לא עוצרת, גם במינוי גיבור ישראל גופמן לראש מוסד. כפי שאמרתי מזמן- מפלגת היועצת המפוטרת ומפלגת בג״צ אינם רלבנטיים ונדרש להתעלם מהחלטותיהם הפוליטיות".
ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) אמרה כי "מפתיע מישהו שגלי בהרב מיארה מתנגדת למינוי האלוף גופמן רק כי הוא בחירה של ראש הממשלה?התערבות במינויים היא לא שמירת סף – היא דיקטטורה. אסור להקשיב לעמדתה האופוזיציונרית. יש לממשלה כוח מהעם – והיא תמשול."
