מערכת הבריאות הישראלית רושמת רגע היסטורי עם קבלת התרומה הגדולה ביותר בתולדותיה מאדם פרטי. יאן קום, ממייסדי אפליקציית וואטסאפ, העניק באמצעות הקרן המשפחתית שלו סכום עתק של 200 מיליון דולר (כ-580 מיליון שקלים) למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. המהלך הדרמטי יביא לשינוי שמו של המוסד ל"המרכז הרפואי קוּם שערי צדק".

התרומה מיועדת להקמת פרויקט דגל גרנדיוזי: מגדל אשפוז בן 24 קומות שיתפרס על פני 150 אלף מ"ר. המגדל החדש יכלול כ-800 מיטות אשפוז, חדרי ניתוח תת-קרקעיים מוגנים, מגורי צוות ומנחת מסוקים. עם השלמת הפרויקט, הצפויה להימשך כעשור, ישלש בית החולים את היקפו ויגיע לכ-1,800 מיטות – נתון שיציב אותו בשורה אחת עם המרכזים הרפואיים הגדולים והמשמעותיים בישראל ובעולם.

עבור קום, פילנתרופ יהודי-אמריקאי שכבר תרם בעבר מיליוני דולרים לבית החולים לילדים במוסד, מדובר בסגירת מעגל ובמחויבות עמוקה למדינת ישראל. "אני גאה על ההזדמנות לשתף פעולה עם מרכז רפואי שמורשתו חשובה לירושלים ולעם היהודי", ציין קום. מנכ"ל בית החולים, פרופ' עופר מרין, הגדיר את התרומה כ"רגע היסטורי שיביא לפריחתו של שערי צדק". התרומה של קום שוברת את השיא שנקבע רק בשנה שעברה, אז תרמו אילי ההון ענת ושמואל חרל"פ 180 מיליון דולר לבית החולים בילינסון.
