עורכי הדין המייצגים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את הממשלה ואת האלוף רומן גופמן, הגישו הודעה חריפה לבית המשפט העליון ובה דרישה דרמטית: למנוע מהיועצת המשפטית לממשלה להגיש את תגובתה לעתירות בעניין מינוי ראש המוסד רומן גופמן. לטענת עורכי הדין, בעוד שהם עמלו "לילות כימים" כדי לעמוד בלוחות הזמנים שקצב בית המשפט, היועמ"שית בחרה להפר את ההחלטות פעם אחר פעם וליטול לעצמה "חירות דיונית" פסולה.

בפנייה לבית המשפט, מאשימים עורכי הדין הראל ארנון ואוהד שלם את היועצת המודחת בזלזול בוטה בערכאות השיפוטיות וביתר הצדדים להליך. הם טוענים כי היועמ"שית הציבה את בית המשפט בפני עובדה מוגמרת כשביקשה ארכות בדיעבד, התנהלות המוגדרת על ידם כ"בזיון בית המשפט מן הסוג שעליו מוצאת היועצת לנכון להתריע בפני הממשלה חדשות לבקרים". לשיטתם, העיכוב מצד היועצת נועד לייצר לה יתרון דיוני לא הוגן, כך שתוכל לערוך "מקצה שיפורים" לתגובתה לאחר שתעיין בטענות המשיבים האחרים.

עורכי הדין מדגישים כי עמדתה של היועצת בהליך תמוהה מלכתחילה, שכן היא אינה מייצגת את הממשלה או את הוועדה המייעצת, אלא את עצמה בלבד, ובפועל עמדתה הופכת למיותרת כיוון שהיא ממילא מזדהה עם טענות העותרים. הם מצביעים על אבסורד, לטענתם, שבו היועצת מנסה למנוע מהוועדה המייעצת ייצוג עצמאי בשם "טוהר ההליך", בעוד שהיא עצמה מתעלמת מכללי הפרוצדורה הבסיסיים ביותר.

לאור זאת, דורשים עורכי הדין מבית המשפט לנהוג ביועצת כפי שהוא נוהג בכל "סתם מתדיין": להורות על קיום הדיון בעתירות בהיעדרה ולא להתיר לה להגיש תגובה כלל. "אין להתיר לחוטאת לצאת נשכרת", נכתב בהודעה, "והגיעה השעה לשים קץ להתנהלות זו שפוגעת הן באמון הציבור כלפי בית המשפט הנכבד, הן באמון הציבור כלפי מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה והן באמון הציבור במערכת המשפט בכלל".
