בכירים סעודים זעמו על הודעתו המפתיעה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על השקת "פרויקט החירות", מבצע אמריקני שנועד ללוות ספינות מסחר במצר הורמוז, מאחר שחששו כי המהלך יצית מחדש את המלחמה, כך דווח היום (שבת) ב-"NBC".

על פי הדיווח, וושינגטון השיקה את המבצע מבלי לעדכן מראש כמה מבעלות בריתה המרכזיות במפרץ. בתגובה, סעודיה הודיעה כי לא תאפשר לצבא האמריקני להפעיל מטוסים מבסיס הנסיך סולטאן שמדרום-מזרח לריאד, או לעבור במרחב האווירי הסעודי לצורך תמיכה במבצע.
האיום הסעודי על המעצמה החזקה בעולם נשא פרי, וכ-36 שעות בלבד לאחר תחילת המבצע טראמפ הורה לעצור אותו, ולאחר מכן המרחב האווירי נפתח מחדש.

גורם במזרח התיכון ציין כי סעודיה העדיפה פתרון דיפלומטי, אך שומרת לעצמה את הזכות להגנה עצמית ותומכת גם בזכותן של בעלות בריתה במפרץ להגן על עצמן.
לדבריו, אופן ביצועו של "פרויקט החירות" היה "מסוכן ועלול היה להוביל להסלמה", ומדינות המפרץ היו עלולות לספוג מתקפות "קטסטרופליות". עם זאת, הוא הוסיף כי "הכול נפתר בתוך שעות והיה פחות דרמטי מכפי שזה נשמע".

בבית הלבן סירבו לומר אם ומתי המבצע יתחדש, אך גורם בכיר אמר כי הנשיא שומר לעצמו את כל האפשרויות על השולחן. במקביל, בוושינגטון הכחישו כי הוטלו על ארצות הברית מגבלות כלשהן סביב המבצע, ואמרו כי "המיקוד הוא בהשגת הסכם".
